elftebudordet

Alla inlägg den 25 november 2015

Av Sofie - 25 november 2015 08:49


Jag har tänkt mycket på de här med säkerhet i hemmet, framför allt nu sen vi fick vår lilla. Det är mycket att tänka på, hårdakanter, höga trösklar, vassa föremål, eluttag, brandrisk, ja..sen inbrott och liknande, sånt som är utifrån så att säga.

Jag är uppväxt i hus. Vi hade aldrig larm,extra lås eller liknande, nu har föräldrarna typ allt. Jag har alltid känt mig som säkrast hemma hos mina föräldrar, oavsett om där varit larm eller ej. När vi bodde utan larm var jag inte gammal och det är andra tider nu. Men som sagt så har dom typ allt nu och de känns tryggt och när vi flyttar till hus kommer jag nog vilja ha både ett extra lås, lås till fönsterna och framför allt ett larm. Jag började googla lite och de finns ju många bra, de jag fastnade för var cpgsecurity dom verkar ha koll på läget och väldigt professionellt känns de som.

Jag bygger mitt hem som en borg, då jag vill känna att jag och min familj är trygga, dessutom vill jag att Diablo är säker när han är ensam. De värsta som kan hända enligt mig är om något händer när vi inte är hemma och kan hjälpa honom. De hade krossat mig. Samtidigt vill jag veta att vi är trygga när vi sover och helt ärligt allas mål är väl ändå ett tryggt hem.

De är långt kvar till hus, men det är mysigt att drömma:)

#säkerhet #hemmakär #trygghet

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards