elftebudordet

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Sofie - 4 mars 2016 22:17


Hej på er!

Jag har precis bäddat ner mig och lillan i vår säng, när Bells är sjuk så vill både jag och N ha henne nära oss. De stör inte oss, när vi sover så har vi typ 70-80 cm mellan oss. Så där är gott om plats till henne, dock slutar de alltid med att hon ligger klistrad mot mig.
Men de gör inget:)

Jag har hålla mig stark denna veckan, trots akuten, oro, N som jobbar när jag vill ha honom hemma, nu när hon är sjuk. Men de går inte, de förstår jag ju.

Men idag rann de över, att sitta med en trött, febrig, hungrig hysteriskt gråtande liten tös i armarna och tvinga i henne sin Alvedon med doseringsspruta, och hon bara grätt och sa " mammamam"( mamma) och hostade var gång jag gick i henne lite.

Tårarna rann och varje fiber i mig kände mig som den sämsta mamman på jorden, att tvinga henne att dricka de trots att hon inte ville, fy va hemskt de kändes.

Lyckligtvis så slutar hon snabbt och är kramig direkt efter alltid och jag gör ju det för hennes skull, men fy, fy tusan va de gjorde ont i mig.

Nu sover hon gott som sagt, de blir ju bättre, men åh.. lilla gumman, va man är svag när det gäller dessa små trollen!

Hoppas att ni har en bra kväll, kram!

Av Sofie - 4 mars 2016 12:59



Hej på er!

Vår tös va snorig och hängig i måndags när vi vaknade, men fortfarande relativt pigg, jag körde och lämnade henne hos mormor och morfar så jag kunde jobba som bestämt, väl på kvällen blev hon sämre och på tisdag morgon hade hon feber, lämna återbud om jobb resten av veckan och myste hemma.

Febern ökade och i går hade den ökat trots Alvedon sen i onsdags natt, ringde VC som tyckte att jag skulle åka till akuten med henne, då hon inte ätit och druckit till någon reda på två dygn. Hennes framtand hade tittat fram ( äntligen) men bara en liten liten spets, men det blev akuten och väl där tyckte dom inte att de var något som vi behövde oroa oss för, byt ut Alvedon till ipren och vätska, gärna ersättning.

Idag är hon piggare, febern börjar nog ge med sig, men fortfarande " medtagen". Huvudsaken är att de går på rätt väg nu.

Så, denna helgen blir de inte många knop gjorda. Men, de finns ju mycket att göra hemma med:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards