elftebudordet

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Sofie - 12 mars 2016 17:26



Jag har funderat och bollat tankar, jag har ju mycket tid och jag är sån som går och funderar och får idéer, men glömmer alltid bort dom. Ett tag skrev jag ner alla idéer, men sen har dom bara legat. Men nu känner jag att Bella ska ha ett syskon om 2-2.5 år om jag får som jag vill, den tiden i mellan vill jag vara mamma, en så närvarande mamma som möjligt, jag skulle vilja sätta grunden för ett företag, som jag startar på egen hand. Jag har massor med idéer och tänkte sätta mig och skriva ner dom, efter bröllopet kommer jag inte att ha huvudet fullt och Bella börjar dagis i augusti förhoppningsvis.

Så när jag satt och googlade lite, så hitta jag en sida Paloma, en sida som hjälper till med verktyg så man kan göra efterforskningar, undersökningar, hjälpmedel till de bästa förutsättningarna för att starta ett företag, så att man vet om att man har en affärsidé som faktiskt är aktuell, attraktiv och värd att satsa på. Det är toppen !

Om jag skulle starta ett företag så skulle de antagligen vara ett företag som hjälper ungdomar i 18-25 års ålder där målet är att på så många vis som möjligt hjälpa dom få kontakter, inspiration, göra framsteg och erfarenhet.

Kanske uppfylla en idé eller event de alltid velat göra och även hjälpa  dom ur "grå-zonen " som många ungdomar ofta hamnar i om de inte har ett jobb ganska snabbt efter studenten de gör att de blir försoffade och kommer inte riktigt in i vuxenlivet.


Jag skulle vilja köpa upp ett stort ställe, som tillexempel gamla tågstationen i Landskrona. Renovera, rusta upp och även här ta hjälp av ungdomar som får göra en grafittivägg, ta in så många talanger och arbetsbrancher som möjligt, anställa elever från gymnasieskolorna, öppna ett cafe där de kan finnas ett antal olika tjänster, någon som hjälper till att städa, hålla ordning, organisera, ha anställda som är ansvariga för olika event som ungdomar får sätta ihop osv. Jag skulle vilja ha workshops, inspirationskvällar, föreläsningar av olika  slag, jag skulle vilja göra samarbeten med olika företag i Landskrona och skapa nät för ungdomar och arbetslivserfarenheter.


Jag tror att det hade uppskattats till max i Landskrona, de finns för många som bara driver och behöver en liten kick, utan press. Att finnansiera detta är något som ag faller på varje gång, de finns många vis att få nystartsjobb bidrag, men jag har inte kommit på hur jag skulle finansiera de, så jag  tjänar på de, utöver samarbeten och sponsring, jag vill inte göra de kommunalt och tror inte att de är något som kommunen hade satsat på i längden tyvärr. 


Men jag ska nog hitta på något ;)



Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards