elftebudordet

Alla inlägg den 28 september 2016

Av Sofie - 28 september 2016 17:59


Ligger och slappar i svärmors soffa, kelar med katten, dricker kaffe och väntar.

Just leting you know.. ;)

Av Sofie - 28 september 2016 09:10


Vara så jäklens dyrt!!?

Jag tänkteatt jag skulle kolla utbudet för lite höstkläder till dottern och oss. Okej, främst dottern;)
Måjag hitta en hyper söt overall på jätte rea som är vatten och hindtät, men vi går ingen riktig overall till vintern. Sedan kolla jag lite skor osv. Men som på bilden, så blev jag riktigt chockad. Jag tycker att ytterkläder till föris inte måste vara nytt, men så tänkte jag att jag kan ju köpa e. Overall som är i lite bättre kvalité och sådär.
Men, bara ett helt vanligt regnstäl kostar förtusan minst 300 kr.

Jag tycker väl inte att de är mig pengar egentligen men hon kommer ju växa ur de innan vintern är slut och de är så tråkigt, hade hon kunnat använda de lite längre än en månad typ..

Det är så lite tyg, såååå lite tyg och ändå kostar de mer än de flesta plagg som jag köper. Alla barnkläder kostar ju lika mycket som vuxna kläder hur är det rimligt??

Ja, jag får titta vidare:)

Av Sofie - 28 september 2016 07:58


När bella bestämmer sig för att gå upp 04.45 och det blåser storm Light ute och vi har bara en värdelös liten vagn och de ser ut att vara snorkallt. För det första, vagnen är en bra extra/resevagn men inte en "everyday"-vagn.

Då ränner jag upp och hämtar ner stora resurser. För som tur är så har vi kvar vår vagn med ligg- och sittdel. Och jag tror att vi byter däck på den och använder den i vinter, den är mycket stabilare och lättkörd som få, jag tror dessutom att Bella sitter skönare i den. Så jag ska se om jag kan serva den lite.

De känns viktigt med en stabil, varm och lättkörd vagn framför allt nu under de kalla månaderna.
Jag tycker om höst och vinter, men då ska de va stora tjocka tröjor, härligt stora fluffiga halsdukar och vantar och riktiga dojjor på fötterna.

Hösten är välkommen nu:)

Nu ska vi göra vid oss o bege oss till föris:) (jag jobbar på att sluta säga dagis och förskola tar för långtid att säga, föris blir bra:))

#fall #earlymornings #föris

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards