elftebudordet

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Sofie - 17 oktober 2016 10:47


Jag får nästan alltid frågan " hur känns de nu att vara mamma!?" när jag träffar nån som jag inte har träffat på länge eller alls sen jag fick dottern.

Jag har jätte svårt för att svara.

De är tufft.
De är hårt.
De är tungt och utmatande.
De är mycket mer utmanande än jag hade tänkt mig men också otroligt mycket lättare.
Det är smärtsamt och tröttsamt.

Men

De är mer kärlek än jag någonsin kunnat föreställa mig.
De är mer styrka än jag någonsin haft.
De är mer lycka och glädje än jag någonsin har upplevt.

Jag har haft hund, jag har haft djur, jag har haft pojkvän, haft sambo och jsg har man idag. Jag har känt familjekärlek till mina föräldrar och syskon,mor och farföräldrar, vänner, djur osv.

Men inget slår det jsg känner för min dotter.
Jag vågar påstå att ingen kan säga att de vet vad kärlek är, förändringar de får barn, om det är att föda(som är en självklar Körleksupplevelse) eller adoptera att äntligen få sitt barn. De är ren kärlek.

Men det är tufft, du kommer gråta av utmattning, frustration, förvirring och känslosvall. Men de är de små stunderna som är överhängande, de som påminner dig om varför du sitter uppe mellan 02.30-04.15(som i natt) med en rallyunge, för att sen gå upp kl sju efter att ha somnat på soffan.




Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards