elftebudordet

Alla inlägg under oktober 2016

Av Sofie - 3 oktober 2016 23:23


Bella somnade nästan direkt efter att jag la henne, jag har kommit på att om diskmaskinen är på när jag lägger henne så somnar hon eller ligga och grejar en liten stund och myser och sen somnar utan problem relativt snabbt.

N gick och la sig vid halv tio, jag borde lägga mig,men de känns som att om jag går och lägger mig så kommer bella att börja gnälla, hon brukar dessutom vakna runt ett och va vaken 1-2 timmar, men jag hoppas att hon sover till vid sju, nu när hon varit på dagis och vi va ute nästan hela eftermiddagen och stanna vid en lekplats och sen åt hon bra med middag och sen gröt innan hon gick och la sig. Hon drack inte ens sin välling när hon la sig, den stod fint vid kudden:)

Imorgon blir det dagis igen, jag ska plugga så mycket jag bara kan, vid två kommer mamma och vid halv tre ska jag till jobb, blir ett kort pass till fem, då har N kommit hem och byta av mamma, middag och mys sen hålla kväll.

Jag älskar att vi börjar få lite rutin igen,N har börjat jobba igen, jag har plugget och även lite jobb och bellas dagis och jag gjorde upp ett bra schema idag. Det är svårt för jag vet ju inte egentligen hur mycket, ofta,sällan eller när jag kommer jobba, ibland vet jag inte de från vid halv åtta på morgonen, så vi kommer ju gå upp vid sju oavsett. Hon vaknar ju ändå vidden tiden så..:)

Men jag får väl ta och lägga mig.
En dag kommer imorgon också;)
Puss natt!

Av Sofie - 3 oktober 2016 13:11



Hej på er!

Jag har fått hem tidsbokning från läkarna, jag har velat göra detta sen jag var i tonåren och det är egentligen den ändå komplexen som jag alltid har med min kropp, vist i perioder känner jag mig tjck och ful och tråkig, men denna saken, den har alltid varit där och stöttar, irriterat och gjort att jag känt mig mindre fin. Fast jag aldrig ser sånt på andra så är jag den hellla tiden.

Så i somras bad jag om att få ta bort den och de skulle ta ett par månader att få tid, nu äntligen ska jag dit i oktober! Såååå härligt!

De är min leverfläk på hakan/halsen so. Jag pratar om?

Nu är det städat och fixat här, små saker och lite fällning ska göras, men jag ska äta lite, sen cyklaoch hämta dottern och sedan kommer mamma och tar en kopp kaffe, sen slutar mannen kl 16, så vi får se om vi går en runda ellervad som händer, berorpå om hon har varit ute idag, det är ju inte bättre fint väder lixom och jag är ganska trött, men så är de när man ska upp flera gånger per natt och sen håller fullrulle från att man vaknar till man sätter sig ner fem timmar senare..

Ajja, sova ka man göra sen?

Puss!

Av Sofie - 3 oktober 2016 09:43


Hej på er!

Bella har lämnats på dagis, samtal har gjorts och frukosten är i magen. Nu ska jag städa skiten, kaoset ur lägenheten och sedan plugga 60 minuter, minst!

Pyssla och fixa ska göras med tänkte jag.. vi får se hur mkt jag hinner:)

Här är ändå inte hälften så rörigt som de har varit!
Puss

Av Sofie - 3 oktober 2016 06:52


Go morron!

N har precis dratt iväg till jobb i regnvädret och jag ligger och drar mig, Bella sover gott än.

Kl ringer om 9 minuter, så jag tänkte gå upp och tända lite ljus, ta fram frukost och göra vid mig sen väcka henne vid halv åtta, kanske.. Hon började gny nu så vi får se om jag hinner:)

Hörs sen!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards