elftebudordet

Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Sofie - 4 januari 2017 19:21


Niklas decka i soffan direkt efter middag och har precis börjat vakna, jag tvär decka en kvart till Bolibompa.
Isabella ska snart lägga sig, men hon verkar minst trött. Men de brukar ändras snabbt när hon väl kommer i säng och pyjamas.

Iaf, jag ska dricka kvälls teet av de här skinnytea, morgonteet är helt ok faktiskt, dricker de som de är.
Men kvällsteet fy för!!
De luktar som när gräs eller hö har legat fuktigt och typ surnat, smakar inte långt ifrån de heller.
Men relativt mycket citron och lite honung så går de ner.

Jag vägde mig i går kväll, då hade jag ju gått ner 1.2 kg. På typ 3 dagar!
Och jag blir inte hungrig alls, jag äter grovmacka med pålägg och nån grönsak till, sen dricker jag teet till de.
Vid lunch tar jag och Bella nån lätt lunch, typ äggröra, pannkakor eller bara yoghurt.
Och sen äter jag middag som vanligt vid fem. Runt åtta blir jag alltid lite hungrig, så då tar jag typ en macka med gott pålägg på, så jag inte tar något snacks eller annat onyttigt. Sen dricker jag mycket vatten som vanligt, men upplever ändå att jag är mer törstig.

Jag tycker att de känns som jag inte är lika svullen och pluffsig om magen och imorse kändes inte ansiktet så svullet och inte fötterna heller. Annars brukar jag vara väldigt svullen ochöm om fötterna på morgonen.

Ja, vi får se, de kanske funkar dehär:)
Jag var väldigt skeptisk, men ville prova.

Puss!

Av Sofie - 4 januari 2017 11:00


Hej på er!

Jag sitter påpälsad till max, bella verkar inte frysa och är inte kall, tydligast är väl att hon säger "näää mammam!" när jag frågar för tionde gången om hon fryser.

Jag är lite snorig så jag ska väl bli sjuk precis lagom till skolstarten. Men de får va så, på måndag senast ska jag göra mitt matteprov!

Jag vet inte om de är en del av detoxen med teet, de stod att de kunde bli en sorts detoxen reaktion i början. Men än känner jag ingenting.

Idag ska jag försöka få in ett hemmaträningspass. Tillsammans med iasabella tänkte jag rasta av henne samtidigt som jag tränar. Vi får se hur de blir:)

De är rått ute idag, -1 står de på termometern och de känns, som vanligt när bella har lagt sig för vila blir de plugg för min del, iaf en timme. Jag plugga 8 sidor igår, jag har ju inte tagit tag i de här med dyskalkylin än, jag ringde och bad om utredning men ingen har hört av sig, så jag ska ta tag i de med. Men nu när jag pluggar i ordning ut i från boken så känns de inte riktigt lika tufft som på distans när läraren hoppade i hela boken och ingen röd tråd i övergångarna. Så jag vet inte.

Bella sitter och leker med lego just nu, hon leker mest med legobilarn, sätter dit leveranskorgar osv. Hon har inte lagt en sekund på sina två små dockor eller liknande. Tar jag fram verktygslådan så är hon framme direkt, lego, lera, böcker och klossar är helt klart mest intressant.

De kommer väl, eller så gör de inte de. Jag kunde inte bry mig mindre. Jag tycker att de är roligast att se vad hon dras till, hur hon utvecklas osv:)

Men nu blir de lite träning innan liten ska vila! :)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards