elftebudordet

Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Sofie - 13 januari 2017 08:36


Alltså jag är med i två mammagrupper och följer några mammor på instagram och sådär. Så som många andra mammor gör antar jag.

Men alltså jag blir lite - ganska mucket- frustrerad när man läser att nån skriver
" åh, dottern /sonen är så himla jobbigt just nu,hen är jätte arg hela tiden, får utbrott och vill ingenting, snälla ge mig tips på att göra mitt hjärta glad igen"

Sen kommer de 7000 kommentarer på olika sidor med info om barns utveckling, på beteende kring visa stadier i livet, och nu tydligen på nån jäkla app där man tydligen kan skriva in och se hur länge perioden håller på vad man kan vänta sig av den och vad den ungefär kommer utav.

Helt seriöst, hur klarade sig våra föräldrar??? Barn har sämre perioder, måste vi veta hur länge? Och som en del skriver - blev duktigt modfäld när de stod att de skulle hålla på i upp till en månad " eller " de står att de kommer pågå några veckor, hur ska vi orka detta, tips? "

Alltså, de är ett barn!!
De precis som du har jobbiga perioder, sämre dagar, dåliga nätter, mindre aptit några dagar, mer aptit nån period. Om de är tre dagar,11 dagar eller två månader, är du mer villig att orka ta smällen,tröttheten, frustrationen, osv bara för att du tror dig veta hur länge de eventuellt kommer pågå??

Och om de nu pågår längre än appen säger ska du då bli lamslagen när den sagda tiden är ute??

Herre gud, lev med barnet, precis som du älskar de fina glada utvecklingar och perioderna så är de jobbiga en del av ditt jobb, är det något vi inte digitalisera så är de väl ändå våra barn!!?

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards