elftebudordet

Alla inlägg den 18 januari 2017

Av Sofie - 18 januari 2017 20:03


Jag hade ju helt glömt att de va vaccination, men Bella reagerade inte så mycket, vist blev hon ledsen men de gick över snabbt. Dock blödde hon igenom två plåster, men nu är de fint och bra. Hon hade växt cirka 4,5 cm och bara gått upp 400 g. Men frisk och pigg och utvecklas fint.

Vi körde ut till mina föräldrar efter och tog en snabb fika, stackars Bella försökte klättra upp i soffan och deras är lite högre än vår och innan jag hann reagera så hade hon dundsat i golvet med rumpa och fortsatt som i slowmotion bakåt. Hon slog lätt i huvudet i bordet och blev så förkrossad. Så vi satt länge och myste och pratade om vad som hände och prata om de bra sakerna, att hon va duktig som kom ihåg att hålla i kanten, att hon va snabb och vände sig och va jätte duktig som försökte. Sen fick hon visa att hon kunde medan vi titta och sen hurra på henne när hon stolt satt sig upp fint.

Hemma blev de gröt, Bolibompa och sedan lek och läsning på rummet, nu ligger hon och håller på att somna min lilla skatt.
Imorgon blir de dagis och skola för vår del och sen får vi se:)

Av Sofie - 18 januari 2017 13:54



Är tråkigt, de finns så många olika grupper man blir knuffad till. De låter värre och värre och tillslut är man ute ur systemet för att man har varit arbetslös förlänge,man hamnar i en gråzon som är läskig, utan skydd eller försäkran alls till nått i livet. Har man tur, Om man har tur så får man hjälp av soc. Men nä just de. Soc hjälper bara om du är inskriven som arbetssökande..

Jag har aldrig varit helt arbetslös. Jag har alltid pluggat, timjobbat oftast på minst 50% och har vid två tillfällen i knappt tre månader, jag bad om hjälp en tredje gång de var bara en månad jag bad om då de var mellan två löner och jobb som de körde ihop sig men jag fick avslag. Pågrund av att min pappa gick in och hjälpte mig med hyran för att den inte skulle bli sen. Helt plötsligt ansåg soc att då kunde han hjälpa mig med allt annat ekonomiskt resten av månaden med. De var absurt, de pengar som jsg lovat min pappa att han skulle få direlt när jag fick in pengar från soc de dubblades istället och jag skämdes röven av mig.

Iaf, jag ser mig som arbetslös just nu. Egentligen är jag skolsatt 100% men jag tycker inte att de räknas. Dessutom är de svårt att komma iväg när jag skäms så jag sitter med brännande tårar i ögonen varning läraren förklarar och jag tittar hjälplös på honom helt oförstående. Han har ett tålamod från en ängel denna människa.

Jag har fått tid till utredning. Men de är en månad EFTER att kursen ska vara klar..

Jag har börjat ringa till mina gamla arbetsplatser, aktivera mig på tilliten igen och sådär. Nu kommer bella få vara lite mer på dagis visa dagar men sist hon var där till tre var hon som en solstråle och gick raskt och glatt in nästa dag och blev nästan sur när jag hämta henne tidigt dagen efter.

Men, nu rör hon på sig där uppe, jag har inte fönat håret som jag skulle gjort innan hon vakna och om 40-50 minuter kör vi in till stan på BVC, sedan blir de en kort visit hos mina föräldrar och sedan hem.

Jag ska komma på något till middag med,vad ska ni äta? Inspirera mig!

Kram

Av Sofie - 18 januari 2017 10:21


Go morgon!

Jag ligger i sängen inu, N hämtade precis in bella till vår sång,just nu sitter hon och myser och kollar på plattan.

Hon har sovit hela natten. Så skönt!
Vi är hemma alla tre, N har varit sjuk sen i måndags, men jobbade i måndags, stanna hemma igår. Jag har varit snorig några dagar och är de inu. Men de verkar inte vilja bryta ut. Bella vakna med feber i måndags och har varit snorig sen i söndagsmorgon.
Så idag verkar hon vara bra, näsan rinner inye, klara friska ögon så hon kunde nog gått till dagis idag, men jag hade inte ställt klockan. Så de får bli imorgon.

Hon ska på 18 månaders kotroll, jag är så nyfiken på hur lång hon är, de känns som hon sköt i höjd på en vecka efter jul!

Sen måste vi till lägenheten och fixa. På måndag är sista dagen sen ska nycklar lämnas, så jag får se om vi gör de idag eller imorgon. Hade velat göra de idag samt tömma de sista lilla. Men får se hur N mår. Om han orkar ta bella.

Men nu får vi nog gå upp och äta frukost:)
De regnar som tusan i vår by idag, jag som hoppats på att vi skulle gå en runda idag med, de va så skönt igår. Men vi får se,regnar de inte för mycket går vi nog ändå,jsg och bella alltså:)

Vi hörs sen!:)

Av Sofie - 18 januari 2017 00:10


Hej!

I förra inlägget hade jag fått en kommentar om ett gammalt inlägg. Jag hittar inte de inlägget just nu då jag bloggar vi mobilen just nu och svarar i liggande soffläge då jag kom hem från akuten för knappt två timmar sedan. Jag har haft ont i vänster sida av bröstkorgen och armen. De visade sig vara en överansträngningd bröstmuskel och nevblockering.

Nu till de som var målet med inlägget.

De var om ett inlägg där jag prata om Uppfostran osv, om att en dask i rumpan eller bli tagen i armen är ok anser jag osv.

Detta hade fångat en tjejs tankar och idag ville hon skriva av sig. Mysigt tänker jag!

Mitt svar

Min man är den snällaste, givmildaste och kärleksfullaste man jag någonsin träffat.

Men vi har helt helt olika bakgrunder. Nu menar jag inte att en av oss fått stryk som små alltså. Men vår uppväxt och barndom är väldigt olik den andras och synen på familj är förbi olik.( den var de innan iaf)

Det jag tänker är att jag tror att oavset om de är med en smäll på byxbaken eller neddragna byxor över knäna så är inte straffet i sig de som avgör mängden kärlek för barnet. Man kan känna att de är grövre med neddragna byxor och framför allt att självkänslan kanske får stryk. Men jag tror att om kärleken från föräldrarna är genuin och äkta så tror jag inte att själva straffet sätter spår. (men/negativa)

Hade jag varit du så hade jag frågat hans föräldrar om hur de tänkte när de "aga" din man. Inte konfrontera, utan att ni prata om de och att du helt enkelt funderat över de och hur du kände när du fick höra de och även hur de tänkte då. De hade antagligen inga onda baktankar med detta då din man inte verkar ha fått men för det. Hade de varit misshandel så hade han ju mått dåligt över detta och din fråga.

De finns ett talesätt som lyder
- Man agar de man älskar-
Och de tror jag har en vis sanning i sig.

Jag vet med mig att jag blir själv väldigt emetionell och hårdare mot de jag verkligen bryr mig om och älskar. Inte så att jag skulle få för mig att bli fysisk men du fattar:)

Jag tycker bara att det är kul och intressant att du skriver av dig!

Låt mig veta hur allt går!:)

Kram

Nu ska jag gå och lägga mig och förmodligen glo på nån serie eller nått, får se:)

Hörs imorgon!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards