elftebudordet

Alla inlägg den 25 januari 2017

Av Sofie - 25 januari 2017 09:52


Idag är jag världens bästa syster,vårt skåp har säkert fyra vackra muggar som jag har fått av lillsyrran. Fina du<3

På dagar när jag behöver extra energi och känna mig oslagbar då behöver jag bara röra mig i vårt hem. Syrran har alltid överöst mig i kärlek, uppskattning, brye och vältanke. Hon är alltid så fin mot mig hur tokig jag än är så ser hon aldrig annorlunda på mig.

Jag försöker ge tillbaka, men de är svårt, hon har ett stadigt, systematiskt och tryggt liv. Hon är inte en fest tjej, inga direkta intresse och tycker om att sköta sig själv och följa sina rutiner. Hon har alltid varit mitt guld, mitt liv, den lilla delen i universum som kunde lamslå mig. När hon brutit foten satt jag och grät vid hennes sida medan dom satt den på plats och gipsade och hon fick trösta mig. När hon slagit huvudet för vi lekte var de jag som grät till mamma och pappa åkte till akuten så jag fick försäkrat av en läkare att hon absolut inte skulle dö osv.

Nu delar Isabella plats med henne, min man och föräldrar ligger rätt efter och helt ärligt vet jag inte om jag skulle överleva om något skulle hänt dessa människor.

Tänk att någon jag träffa på en strandfest helt random och för mig okänd skulle bli en så viktig person och den som är bär mig dåliga dagar, som kysser min panna när jag är ledsen, som lägger sina armar om mig och låter mig stå i timmar och och bara höra hans hjärtslag. Som älskar mig när mitt tålamod tar slut. Som uppskattar mig när jsg känner mig sämst, som berättar hyr vacker jag är när jag förkyld, sleten och i förstor gammal T-shirt med nån vällingfläck kommer in till honom för att berätta att färdigrätten är klar om 40 minuter.


Idag är en sån dag där vi minns att vi är inte ensamma:)


Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards