elftebudordet

Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

möhippan-finaste komplimangen

Av Sofie - 31 januari 2017 21:08



Jag har haften sån dag där vad jag än gör så känner jag mig dålig och lite ful.

Jag får flera fina komplimanger var dag av N, han har alltid låtit mig veta att han tycker ner att jag är vacker, att han tycker att jag är fin som jag är.

Men på något vis vet ju jag om att han tycker de, han attraheras och trivs med mig så pass mycket att han gifte sig med mig. Precis som jag älskar honom med all vad de innebär.

Sen är de som han säger att man får inte bli lat i ett förhållande, även om man är gifta eller tillsammans, så behöver man höra att ens partner tycker att man är snygg, sexig, vacker osv.


På min möhippa som en av de närmsta vännerna hade anordnat som även var brudtärna och toastmadame hade hon även ordnat så jag tillsammans med tjejerna fick gå på ett pass med poledance, något som. Jag har velat prova flera år.

Jag hade ju ingen aning så jag visste inte exakt vad jag skulle ta med mig, kläderna so. Jag hade på mig hade dom kastat vattenballonger på osv så jag tyckte de va lite obekvämt att ha de på ett träningspass.

När jag satt därnoch rota i väskan efter alternativ så sätter Carro sig. Id min sida och lyssnar på mitt mumel ett tag sen säger hon " vad mumlar du om Sofie?"
Jag har inget att byta till, bara bikini,Svarar jag.
Så svarar hon, vi är ju bara tjejer, träna i bikinitrosor och linne, de gör ju hon och vi andra ( tränaren)
Jag tittar osäkert på henne och svarar ska jag av oss alla tio träna i trosor? Ni är är smala, jätte smala jämfört med mig...

Hon tittar rakt på mig och höjer ögonbrynet och svarar " och ändå är de din möhippa vi är på.kom nu." Och reser sig och går bort till sin plats.

Jag vet att de kan låta lamt och jag brukar inte ha komplex på så vis med min kropp. Jag brukar faktiskt inte bry mig, trots att jag inte är helt nöjd.

Men av alla komplimanger jag fått genom åren och även om de kanske inte var tänkt som en komplimang. Så var de den finaste meningen jag någonsin hört komma direkt till mig.

Och den meningen använder jag och påminner mig själv med när jag ser mig i spegeln och tänker blä och då hör jag carros röst säga den meningen.

Tänk, hon sa de kanske i reflex och vast. Men de blev så viktigt för mig.

Kommer ni ihåg att peppa varandra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards