elftebudordet

Alla inlägg under mars 2017

Av Sofie - 8 mars 2017 11:14

Hej på er!

Jag mår typ bra, lite hostig och snorig inu bara. Men de går framåt!




Irritationen just nu , haha!

Glöm inte gilla!



Av Sofie - 7 mars 2017 15:52


Hej på er ! 


Jag ser att videosen inte riktigt funkar som dom ska på bloggen, ni får väl söka på mitt namn på youtube, hur jag än försöker länka, baka in osv. så verkar de inte funka. Tyvärr!


Men nu är där en lite snutt ute igen, med tanke på att vi är sjuka så är de ingen lång och de händer inget speciellt, jag bara uppdaterar precis som i vilken blogg som helst. 


Ikväll hoppas jag kunna lägga upp något lite längre och även ta upp en sak som jag faktiskt kan irritera skiten ur mig när man är och storhandlar!

 

Men tills dess, Puss !

Av Sofie - 6 mars 2017 19:30


-Att man får gå i pyjamas hela dagen
- Att man får äta hur mycket glass man vill
- Även till frukost,lunch och middag.
-Att alla måsten inte är måsten längre.
-Att man får mysa i en renbäddad säng med finaste flickan på jorden och se trolls, som hit in tills verkar vinna över Moana/vaiana (?)

En febrig, gnällig och trött flicka som ena minuten ska ligga nära nära och i nästa minut ifred utan täcke. Väldigt svår att tillfredsställa just nu.


PS. Ja bilden är upp och ner

Av Sofie - 6 mars 2017 14:45


Hej på er!

Jag vaknade med hög feber, total stop i näsan, hosta och värk i hela kroppen. Samt dyngsur, jag låg helt stil och svettades.
Så de blev duschen direkt och ta bort alla sängkläder.

N har smittats så han är också snorig och rivig i halsen, så än är bella bra, frågan är hur länge de håller sig. Jag orkade inte köra henne till dagis idag, samt att jag ville inte att hon ska smitta ner folk på dagis, hon kan ju vara smittad men det har inte brutit ut än.

Så idag blir det bara lugnt hemma, bella är ganska medgörlig så jag hoppas att hon fortsätter så, hon har precis vaknat efter att ha sovit lunch, jag har med fått vila en stund och N decka direkt efter bella typ.

Så idag vilar kameran, precis som vi, de är så tråkigt för de kommer bli så att när vi börjar bli bra då kommer bella bli sjuk och sen kommer vi va sjuka två veckor istället för en..

Så, vi kör sjukstuga nu antar jag, hoppas att er vecka började bättre!:)

Av Sofie - 5 mars 2017 14:01


Go eftermiddag! jag vet att jag är sent på det, men alltså helt seriöst, jag och teknik!

Jag har nämnt det innan och nu ser ni ren och skär bevis på det!


Iaf, jag hoppas att ni har en bra dag och glöm nu inte att tumma upp och prenumerera på kanalen om ni gillar de!

Jag är jätte glad för den fina responsen från vänner och bekanta som hört av sig tusen tack, jag hoppas att jag kan fortsätta, även om de inte blir någon världsberömd kanal så är det fort farande roligt och för min skulle ju! :D




kramar!

Av Sofie - 4 mars 2017 14:15




Ny vlogg är uppe igen och lite längre, idag gick vi upp 05.30 och jag kom iväg. 

Tumma gärna på vloggen om ni tyckte den blev bättre med kameran!


Ni kan såklart söka på mitt namn också bara😊

Kram!

Av Sofie - 3 mars 2017 14:01


Om länken inte funkar så sök bara på mitt namn, sofie sjöberg på Youtube så borde det gå:)

Första " riktiga" vloggen är uppe och ärligttalat så är jag skit nervös, men jag tänker ge de ett försök, vi ska nog kunna va kul ihop jag och vloggen;)


Va snälla nu folk!




Av Sofie - 2 mars 2017 20:22


Aftonbladet la en artikel för några dagar sedan, om en mamma som plötsligt insåg att hennes yngsta dotter va sockerberoende och artikelns rubrik löd i stil med " Skipa sockret om du älskar dina barn" min första tanke var " mhm?" läste artikeln och sedan tänkte jag " pucko" och fortsatt dagen.

Sedan dök reaktioner upp på denna artikeln lite överallt på min instagram. Jag blev mer och mer irriterad över de stora bokstäverna på rubriken. Att säga eller skriva något så hårt är väldigt magstarkt.

Älska är motsatsen till hata. Hata är precis som älska ett otroligt hårt ord och man får inte använda de för slappt, precis som jag anser att ordet älska inte ska slarvas med och användas istället för tycker om och så.

Jag blir otroligt provocerad i såna lägen, de är som att säga att alla mödrar som ger sina barn en god danonino, mer, kex, allt. För de är inte bara godis och kakor som är dåligt, de finns fruktos, laktos, sackaros osv..älskar inte sina barn. De är såklart inte bara dåliga sockerarter,men de som säger att ni inte ger era barn socker, utan de dricker nästan bara mjölk, äter mycket frukter, äter bara yoghurt med enbart frukt som smaksättning osv, ni lurar er själva. Ni tror att de är socker, sackaros som finns i godis, kakor, tydligen i "alla" barngrejer som man inte ska trycka i sina barn hela tiden. Ni har bara delvis rätt.

Jag menar inte att man ska låta sina barn äta godis, kakor,saft,mer,juice osv var dag, självklart är frukt(fruktos)mer nyttigt än en godispåse och jag blir själv väldigt irriterad och frustrerad på föräldrar som låter sina barn äta godis och dricka läsk, proppar dom med godis och söta kex vardag, sen förstår dom inte varför barnen inte lyssnar och blir irriterade på barnet när de är fullrulle.

De, min vän är ditt straff för att du inte tar fighten och de ska du ha.

Men att säga att man inte älskar sitt barn om man ger de socker då behöver man börja vakta tungan och tänka sig för!

Vi har som regel att är vi på kalas eller lite fika hos nån då är en kaka, saft och så okej,hon får inte under några omständigheter och hur mkt tjat och fula pikar från andra dricka läsk eller äta godis och de kommer vi hålla så länge vi kan på.

Hon väljer frukt framför godis, vist är hon nyfiken om alla andra tar ur den där skålen, jag äter väldigt väldigt sällan godis, dricker nästan aldrig läsk, bubbelvatten absolut, men väldigt sällan läsk.

Självklart får hon yoghurt och hon är jätte glad för äpplejuice. Men de är mitt ansvar tillsammans med hennes pappa att uppmuntra till att tycka om frukt och grönt med. Gärna hellre de än godis och läsk. Men för mycket av frukt är inye heller bra, precis som för mycket vatten..

Men de är aldrig okej att säga att man måste göra på ett vist sätt annars älskar man inte sitt barn. Jag tror att jag talar för iaf 98% av alla mammor i världen att de är ett väldigt provocerande ordval.

Förövrigt, har du tänkt på varför du insåg sockrets makt i ditt liv?!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards