elftebudordet

Alla inlägg under maj 2017

Av Sofie - 3 maj 2017 08:50


Go morgon! 


Efter senaste inlägget satt jag och titta ut i trädgården, sandlådan stod tom och de kändes så tråkigt. Skrev till tjejen som jag hade haft kontakt med om att få ta sand och fråga om hon va hemma. De var hon och jsg fick komma. 


Så jag drog på mig och körde dit, plocka på mig sand och körde hem, spika och såga till underdel till sandlådan och sen i med sanden, de tog inte många sekunder för bella att upptäcka och sedan greja hon där nästan okontaktbar i 40 minuter och jag kunde städa ut garaget, med viss hjälp av N son även kolla bella. 


Våra planer har växt som fasen och snart är det dags att gräva fram och ställa i ordning vårt lilla trädgårdsland. 


Igår hade vi cirkus i byn, givetvis gick vi dit med bella,  jag ska väl erkänna att jag inte kände mig peppad, men vi gick dit och de va super fint ordnat, bella älskade de, hon sov gott hela natten, dessvärre gnydde hon mycket vid halv två, gick in och skulle rätta henne, då känner jag att hon är brännhet. Nu i morse kom hem och va jätte varm och luktar surt, äckligt blää. Så tänder väl, hon är go och glad iaf. 


Idag hoppas jag att de fina vädret håller sig kvar, klockan 8 va de 8.5 grader, och de ökar, så vi hoppas på de bästa:) 


Puss på er! 

Av Sofie - 1 maj 2017 09:44


Första maj, Bella sitter och leker med lera bredvid mig, ber mig hjälpa henne i mellan åt, N sitter i soffan, pillar på mobilen och kollar tv.
De är lugnt, 07.15 hörde jag små fötter komma in mot oss, "mamma?" De ända ordet som fått mig att känna så många känslor, " jag är här, kom" hon tittar in, skiner upp och tar några snabba steg, slänger sig mot min bröstkorg, begraver sitt lilla ansikte och gnider de mot mitt täcke, " mmmm, mi mamma" .
Kryper upp med hjälp av mig, klättrar in mellan oss och lägger sitt ansikte mot Ns rygg "mmmm, ni bappa", såna här dagar önskar jagatt vi hade minst tio av henne.

Vi har sagt att hon ska hinna bli iallafall 4 år innan vi börjar ge oss på ett syskon. Men hon hade nog älskat att få ett syskon redan nu, hon älskar små barn, väldigt vårdande, försökt och omhändertagande. Hon kommer bli en fantastisk storasyster och en underbar vän, hon bryr sig redan så mycket om andra, noga med att stanna och vinkar med handen "ko! Ko!"(kom) om hon märker att någon inte hinner med.

Vi ligger kvar och myser, startar barnprogram och bara är, sen slår hungern på, då är de snabba ryck. Vi går upp, gör vi oss, går ner och dukar fram och åter frukost, solen bländar henne med jämna mellanrum och hon rynkar nästan och ler stort var gång. De är hennes grej, rynka på näsan.
Macka, pålägg,paprika,pappas ost, mammas juice och några bitar paprika till, sen är hon redo.

Hon mins att jag hade sagt att efter frukosten skulle hon få leka med leran som hon kom inbärande på. Så när jag har satt mig med kaffet i soffan kommer hon in med en kavel från påsen och en öppnad burk med lera. Hon hade valt vit lera idag. "Ja just de, ja om du hämtar påse så ska du få leka med leran här vid bordet" hon mmar och knallar iväg, kommer in med den stora Ica påsen, ställer den framför mig "so"(så).

Orange och vit blandas och de blir riktigt fint, idag är de strålande sol, nästan vindstilla och än så länge molnfritt. Vi ska till mina föräldrar, äta middag, mysa och ta en lugn första maj, vi får hoppas att vädret bara blir bättre och bättre nu!

Jag önskar er en fantastisk första maj, hoppas att ni startar upp grillen och riktigt tittar er!
Kram

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards