elftebudordet

Alla inlägg den 12 augusti 2017

Av Sofie - 12 augusti 2017 21:40


Go kväll !

Dagen har gått så himlens fort!
Bella sov till 08.30 ganska exakt sen myste vi och gjorde vid oss, sakta men säker börja vi röra oss mot stan. Min mamma är med i en kör som heter Joyvoice, dom skulle uppträda på Landskrona trädgårdsgille. Så vi trotsade regnet och begav oss mot stan, hon och jag?3

Vi traska från bilen, genom stan och sen digga vi till kören, de är en popkör och har en jävlar anamma ton!
Riktigt duktiga och fantastiska att lyssna på måste jag säga!

Efter de gick vi till H&M och köpte ett set med tropiskt tryck samt två tishor, super sött!
Bella fick välja själv, hon verkar vara inne på starka färger och gärna med djur på. Spelar inte mig/ oss någon roll, oftast väljer hon kläder själv och de blir faktiskt jätte bra oftast. Hon pratar väldigt mycket ny, hon säger hela meningar, långa, men dessvärre så är de inte många ord som man förstår, oftast kan jag gissa eller tänka logiskt i sammanhanget och lyckas klura ut de innan hon blir tosig på mig?

Sedan körde vi till mina föräldrar där även min mormor och farmor fanns. Nu hade också kommit när han hört att min mors berömda vaniljsnäckor låg och väntade. Så de blev en fika där och massa bus för loppan. Sen körde vi hem och laga middag och mys. N la henne vid 21, grabbarna spelar och jag ligger i soffan och ser på morden i Midsomer och väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig sen ska jag faktiskt gå och lägga mig.

Jag har skrivit en lång lista på saker som jag måste få gjort, förr gjorde jag alltid listor, jag är en riktig list missbrukare, men de har kommit av när Bella kom och man bara gjorde de som kändes viktigt när man hann och orkade.

Men nu känns de som att sak efter sak kommer fatt mig så nu blev de en lista, de är så skönt att bara stryka en efter en sak på listan!

Men ni får sova gott!
Puss!

Av Sofie - 12 augusti 2017 10:29

Hej på er!


Jag köper väldig väldigt sällan kläder, kommer de in något nytt i garderoben så är de antingen N, mamma eller syrran som köpt något fint till mig. Ofta N faktiskt. 

Han köper ofta typ underkläder och klänningar, ibland skor och då och då någon fräsig tisha. 


Men jag är super super dålig på att köpa kläder, dels för att jag är jätte kräsen, dels för att jag är löjligt snål när de gäller saker till mig, men om jag ska vara ärlig så är de också för att jag är inte alls nöjd med min kropp. De är bättre än de har varit, men jag är dum som inte tränar som jag ska heller. Men jag försöker. 



Men de blir ju inte bättre när man köper kläder och köper en storlek större än man brukar ha just för att de är en amerikansk sida och lite typisk " skinny-girls" - modesida.  


Tänker att fan va kul, köpt hem kläder och jag har dessutom själv valt och byxor är jag ganska noga med. Min kropp är kurvig och jag är dessutom kort.


Men alltså. 


 


Jag tog storlek 42, jag brukar ha 40. 

Jag måttade midjan i byxorna, 70 cm. 

Förstår ni!?

70 cm, de är typ ena låret. Nä inte riktigt så illa, men ändå

 Vad händer om en tjej med stor kroppskomplex får hem dessa, till och med jag känner mig nerslagen.

Jag tittade på bl.a H&Ms storleksguide och dom har i enkel fall små skeva mått. Ibland är jag en M (38/40) ibland får jag gå upp ända till XL.  Enligt guiden så motsvarar 70 cm i midjan en S, vilket är 68-72 cm i midjan.

42, alltså L brukar bara 96-100cm i midjan.

De är på ett ungefär samma på de vanligaste kedjorna, typ H&M, Cubus, Gina och liknande. 


Hur kan de vara så olika? 

De är inte så att jag bara har svårt att knäppa heller. De är ju väldigt mycket kvar! Plus att de skulle vara " super stretch", de kändes vist väldigt stretchiga, men storleken i sig va ju löjligt missledande. Inte konstigt att så många tjejer lider av skev kroppsbild. 


Men,  jag köpte 3 klänningar, finstickade och dom satt super bra. Men dom får ni se senare. :) 



Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards