elftebudordet

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2017

Dagen sprang i väg!

Av Sofie - 12 augusti 2017 21:40


Go kväll !

Dagen har gått så himlens fort!
Bella sov till 08.30 ganska exakt sen myste vi och gjorde vid oss, sakta men säker börja vi röra oss mot stan. Min mamma är med i en kör som heter Joyvoice, dom skulle uppträda på Landskrona trädgårdsgille. Så vi trotsade regnet och begav oss mot stan, hon och jag?3

Vi traska från bilen, genom stan och sen digga vi till kören, de är en popkör och har en jävlar anamma ton!
Riktigt duktiga och fantastiska att lyssna på måste jag säga!

Efter de gick vi till H&M och köpte ett set med tropiskt tryck samt två tishor, super sött!
Bella fick välja själv, hon verkar vara inne på starka färger och gärna med djur på. Spelar inte mig/ oss någon roll, oftast väljer hon kläder själv och de blir faktiskt jätte bra oftast. Hon pratar väldigt mycket ny, hon säger hela meningar, långa, men dessvärre så är de inte många ord som man förstår, oftast kan jag gissa eller tänka logiskt i sammanhanget och lyckas klura ut de innan hon blir tosig på mig?

Sedan körde vi till mina föräldrar där även min mormor och farmor fanns. Nu hade också kommit när han hört att min mors berömda vaniljsnäckor låg och väntade. Så de blev en fika där och massa bus för loppan. Sen körde vi hem och laga middag och mys. N la henne vid 21, grabbarna spelar och jag ligger i soffan och ser på morden i Midsomer och väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig sen ska jag faktiskt gå och lägga mig.

Jag har skrivit en lång lista på saker som jag måste få gjort, förr gjorde jag alltid listor, jag är en riktig list missbrukare, men de har kommit av när Bella kom och man bara gjorde de som kändes viktigt när man hann och orkade.

Men nu känns de som att sak efter sak kommer fatt mig så nu blev de en lista, de är så skönt att bara stryka en efter en sak på listan!

Men ni får sova gott!
Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards