elftebudordet

Alla inlägg den 13 augusti 2017

Av Sofie - 13 augusti 2017 19:36


Dagen började som ni vet väldigt tidigt. 

Jag och Bella tog på oss vid 10 och gick ut. Jag klippte gräsmattan på framsidan,  kort efter kom N ut och började klippa häcken på framsidan med. Jag såga ner och ansa några tojor och räfsa sen ihop allt både från mig och de N hade åstadkommit. När N gick bak för att ge sig på den häcken med så började jag rensa ogräs och plocka ihop oss. 


Då kom N fram och hade insett att sladden till häckasaxen inte räckte. Så mitt i allt fick han avbryta. N la Bella och när jag va klar gick vi och tog en powernap med. Sedan körde vi ut till Ns mamma och tog fika sen kom dom och lämnade en lång sladd som vi lånar. Så imorgon blir nig häcken klar.


Jag fick hem mina stövlar och precis som jag befara så passa foten och så men mina vader var för stora. Så ett smärre spel och nu mera aggressivt hat mot min jobbiga kropp som vägrar gå ner eller tappa mer kilo trots att jag rasade 7 kilo på precis den dieten som jag äter nu. De har bara tvär stannat och jagr faktiskt sjukt bitter över de med.


Så nu blir de hårt,jag ska ner i dom skorna!

Imorgon ökar vi kraven och jag ska verkligen försöka pressa mig till tusen att inte ursäkta mig med " dåligt väder", " Bella somna sen" osv. Då får jag ta henne i vagnen och somna henne där i medan jag tar en powerwalk.  För fan ta dessa sista 10 kilona!! 


Nytt delmål, skorna ska på! 


#81-65 #fantavikten #lchf #jagskalyckas

#elftebudordet #nyttdelmål

 

Av Sofie - 13 augusti 2017 09:19


Go morgon, Bella vaknade 05.30, grät och tog sig på magen. Hon la sig och myste när jsg pillade i håret och kittla henne på pannan och kinden. Sen gick jag in och la mig igen, hon ropade en gång och då svara jag. Men sen har N vänt och vridit sig, Bella har ropat rakt ut. De är skyttetrafik på den stora huvudleden en bit bort från oss. 


De brukar inte vara mycket trafik på natten där och man brukar inte höra särskilt mycket, men inatt/morse har de låtit mycket. Där är mycket trafik nu för de har stängt motorvägen. De ska byta en av broarna. 


Bella är inne i en period ( hoppas jag) där hon kan konstant säga " mamma" i en och samma ton hela tiden. När jag svarar så vill hon inget, jag blir galen! 


Och jag har alltid varit sån som blir tokig när barn kallar på sin förälder hela tiden och dom inte svarar barnet. Och jag säger ja eller mm varje gång hon säger mamma. Men imorse höllt jag på att få ett riktigt jävla spel på henne. 


Hon bara tjatade " mamma mamma mamma" och till slut efter typ tusen " mm va e de?" så utbrast jag" amen herre gud Isabella va eee det!!?" Bella började såklart att tjuta, så jag reste mig och gick upp( ner) och gjorde frukost och kaffe. Nu ränner Bella runt, jag kollar på lite youtube-klipp, funderar på om jag ska få ett utbrott på N eller bara packa ihop oss och åka någonstans. 


Häcken måste måste klippas, de skulle gjorts i torsdags, men de är fortfarande inte gjort. Så vi får se hur lång tid detta ska ta. 


Ja, jag är lite bitter idag. 


#bitterfisse #massamåste 

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards