elftebudordet

Alla inlägg den 19 augusti 2017

Av Sofie - 19 augusti 2017 20:32


Go kväll!  


Dagen har gått fort som fasiken, allt har gått ut på att hälla reda på timmarna och minnas ge Alvedon/Ipren till Bella och sen sitta och bara mysa och kramas, vi har gått igenom tre filmer, en rad avsnitt av både Bing och Dinosaurietåget och tvp långa vilopauser. 


Såfort bella har lagt sig för natten så ska jag också ta Ipren, jag har två visdomständer som trycker på och en som har börjat röra på sig med verkar de som plus sjukt ansträngda käkmuskler.  


Jag hoppas att hon får sova ordentligt och i lugn och ro i natt, de behöver vi alla tre, fyra. Så håll tummarna. 


Imorgon håller jag även tummen för att ha fint väder så jag kan fixa i trädgården, jag hade hoppats på att riktiga sommaren skulle komma nu i augusti, men de verkar inte bli så och på något vis har mitt huvud redan gått in på höst-mod. Vilket är tråkigt, jag tror faktiskt inte att jag har upplevt en så dålig sommar under hela mitt liv:/


Imorgon är vi dessutom hemma allihop och kan bara vara och de ska bli jätte härligt!

 Ni får sova gott och ha en mysig kväll! 

Puss<3


   

Av Sofie - 19 augusti 2017 15:47



Go eftermiddag sötnosar! 


Efter att Loppan hade vilat så vaknade hon med ännu högre feber, 40.7 och en halv hjärtattack gick igenom mig. Lyckligtvis så prata jsg med mon nästkusin som alltid ställer upp och svarar på frågor och lugnade mig.  De blev Ipren och Alvedon och sen bara myste vi i en timme. 


När hon började pigga på sig och de värsta hade lagt sig så gick jag för att göra oopsies, då greja hon här, de va smutsigt i botten på ugnen och de hade jsg missat såja öppnar och ska torka ur. Rätt som de är så börjar de tjuta så öronen skrek. Stängde larmet men brandlarmet visste jag inte hur jag skulle stänga. Ropar till H som satt ich spela att han skulle gå ut med Loppan, väntar in samtal från Sector som bekräfta att allt var okej och att jag bara hade försökt städa ur ugnen lite haha!! 


Hon berätta hur jag skulle göra för att stänga brandlarmet och sen sa vi hej. Kort efter skrev N och fråga vad som hänt då han fått samtal från Sector och även notis på appen såklart. Så fick han ett gott skratt med, haha!!

De är action här på timmervägen ;-) 


Sen blev kakorna/ plättarna äntligen klara och Loppan tyckte om dom som dom var, jag la på lite hemmagjord räkröra och de va himla gott och mättande. 

 

Nu står dom i kylen och ska få vara kvällsmat till Loppan ikväll. 


Jag har även kommit på vad de är som fattas Loppan. Men de tar vi senare:) 

Nu ska jag fixa vidare,samt byta ännu en hemsk blöja uue!!



Av Sofie - 19 augusti 2017 07:57

 

Go morgon på er! 


Både Loppan och jag har varit hängiga i några dagar. Jag har frusit och svettats om vart annat, men då jag har haft så kallade " kärringakörningar " i 2 år redan så har jag trott att de bara är inne i en sån period igen. Loppan har varit himla pipig och gnällig,  framför allt extremt mammig i 1-2 dagar med och ja,vi har väl tänkt att de är en period av mamma-gnäll nu igen. 


Igår va hon varm men termometern visa bara " höjd" temp,alltså inte feber utan högre än vanligt. Så hon fick Ipren sen har hon sovit hela natten till vid strax efter 7 imorse. Kom upp och myste en stund och började gnälla väldigt snabbt. Inte likt henne. 


Så vi gick ner, då insåg jag att hon va väldigt varm. 39.7 i tele, så typiskt och vi som tänkte åka och leka hos Loppan bästis och jag såg fram emot att bara få mysa med barnen och Ulrika med sambo. Men de får nig bli glass, mys,pyssel och kanske en liten runda i trädgården istället bara. Hon nyser hela tiden så de är antagligen en förkyldning pågår. Hon klagar på att hon har ont i låren med. De har jag med, och alltid fått vid feber. 

Så vi börja dagen med varsin dos Ipren och nu blir de frukost:) 


Puss på er!


Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards