elftebudordet

Alla inlägg den 20 augusti 2017

Av Sofie - 20 augusti 2017 14:24

Go dag på er! 


Bella vakna tidigt som sagt. Men somnade vid 9.30 efter Alvedon, lite lite yoghurt och mycket tröttgråt.  Då passa jag på att bädda ner mig och ta igen lite sömn. 

11.40 vaknade hon och vi gick mer och tog tempen. 39.2..Än Ny dos av Ipren, och skriva till kära nästkusinen som alltid ger goda råd, tips och sin åsikt. Vilket både lugnar och betyder mycket för mammahjärtat och sinnesro. Vi var inne på samma spår inu.


Igår efter lite fundering insåg jag att 


Hon äter lite, men pillar myvket i munnen och klagar på tungan samt ojjar och håller för kinderna. 

Haft diarré i två-tre dagar.

Oroliga nätter

Och nu hög feber som vägrar ge sig. 


Doooh, solklart att de är nya tänder på g. 

Läser lite och hon är mitt i perioden då de 4 innersta sista tänderna kan komma. Tar lite sött på lillfingret och känner när hon somnat. Mycket riktigt. 2 svullna bubblor längst in i munnen. Pi!! 


Så lite av oron la sig, dock gjorde febern mig ängslig. Men som vanligt hade Marie rätt och febern har nu börjat lägga sig. Nu har hon visserligen fått Ipren vid tolv, men att den faktiskt sjunker när hon får febernedsättande nu, är framsteg i sig.  


Plus att vi gick upp och handla och hon fick själv välja vad hon skulle ha. 


De blev 2 st 4 pack danonio, en vanilj/mango yoghurt och en påse med waffels kex, som jag föreslog för att något skulle binda och de kanske suger upp lite vätska i magen. 

Sen köpte ju jag annat såklart.


Två Danonio klämde hon direkt när vi kom hem, tre kex och drack ganska mycket. Lite frisk luft till och från affären i vagnen. Nu är hon pigg och trotsig igen, får hoppas att de håller denna kursen nu. Så hon får sova lungt i natt och jag med får vila ut mig ordentligt ;) 


Nu fortsätter vi mysa och bara vara. Imorgon jobbar N förmiddag, hela veckan alltså.  Så de är skönt, då har vi hela eftermiddagen tillsammans, lite små fix och så om Bella mår bättre, jobb tisdag och onsdag, sen packa och förbereda på torsdag, sen ska Bella sova hos farmor fredag-lördag och vi fyller två bilar med folk och kör till Boalt:) 


Hoppas att vi får lite som och slipper regnet bara! 



Alla dansar soldaten kl 15!!

Av Sofie - 20 augusti 2017 07:17



Go morgon på er, jag ligger halv död på soffan, Bella och N har krypin upp i andra sidan soffan. Hon har inte varit under 38.5 på hela dygnet och somnade vid 22.30 Dock vaknade hon vid 3.30 och har bara tjutit och gnällt till 4.45 Då smög jag in och trodde att hon skulle sova till iaf 8. Men ist vakna hon vid 6, fick Alvedon och har sedan mest gnällt, velat gå ner,  yoghurt osv. Så vid sju bara gav jag upp och gick ner. 


Så nu är vi här.. Slitna..trötta..Jag har huvudvärk från visdomständerna, spänning och dålig sömn. 


Vi får se om vi kan vända denna dagen :)


Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards