elftebudordet

Direktlänk till inlägg 6 september 2017

Soo this happened, oppsie

Av Sofie - 6 september 2017 20:42



Hej på er !


Bella sover, Niklas är hos en kompis och jag sitter med te och tycker mest bara synd om mig själv. 


I några dagar har jag varit febrig, orkeslös, värk i kroppen, rivig och kliig i halsen och snorig. Snoriga börjar ge sig, Orkeslös och värk i febern samt höjd temp inse jaag nu att de är min mens osm plötsligt dök upp, kli och rivig i halsen med hosta och roslig röst då och då, de stör mest. Min röst är mit jobb, de är mitt främsta verktyg och behöver vara på topp. Vilket betyder att jag inte har varit på jobb denna veckan och kommer stanna hemma imorgon med så hösten får vila upp sig riktigt. Niklas säger " tyst" hela tiden.  


Men uppdatering, de har ju gått et litet tag sen jag skrev, mest för att de har varit mycket och jag har inte mått bra och där med inte pallat. 


Någon dag innan fest i Boalt skulle jag ta bild till min kompis på ETT grått hårstrå. well, detta är bilden.

 


En bra bit mer än ETT, och  då had ejag redan plockat i flera dar när jag såg et spreta ut, de ligger ju intefint som de andra, dom är hästmans tjocka och sträva och verkligen gråa. 


Så de blev ICA illa kvikt, 2 lådor färg och i med det redan samma kväll efter att Bella hade somnat. 

 Det gick från detta hemska till detta--->   

      Dagen efter klipptes även 1 dm av.



Jag insåg även att jag inte alls är så stor som jag trodde att jag var och att jag nog har gått ner mer än jag tror sedan i december. Även om cm och vikt säger de så känner jag inte mig alls mycket mindre.

   


och i Fredags så gjorde jag något som jag har velat göra i många många år. 

Jag åkte äntligen och tog bort leverfläcken som alltid stört och besvärat mig. Så många gånger osm jag har lat att inte lägga upp en bild för att den synts för mycket, så mycket energi jag lagt på att ta bidlså den syns så lite som möjligt utan att de ser konstigt ut. Nu när den är borta och jag ska ta stygnen på fredag så känns de konstigt, den har alltid varit där. Men jag har inte haft ont alls, de ser redan ut att vara läkt och ja.. smidigt. Så varför de har varit så svårt att få de gjort är sjukt ..


   


Så de ska bli spännand e att s ehur de ser ut på fredag efter att tråden tagits bort. Sen ska de tejpas några dagar med sa läkaren, om de behövdes. Jag har alltid haft ett fantastiskt läkekött så jag tror inte att de lär behövas. Men vi får se. Någon extra dag kan de väl få tejpas. 


inser även att jag måste fan vaxa polisonger hahhahaha !


vi hörs och syns !





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards