elftebudordet

Alla inlägg under april 2013

Av Sofie - 25 april 2013 14:16


Hej på er !


Nu är jag här igen, jag har åter igen en fundering / åsikt och jag tänkte att bloggen kan behöva uppdateras..:P


I veckan har jag och min kollega/mentor haft ett tre timmars pass med en grupp om 18 pers. Allavar mellan 20-25 cirka. Vi pratade då om Normkritik och diskriminering. En stund hängde gruppen upp sig på ett påstående som jag ställde under en övning.


"När man skall gå på en offentlig toalett behöver ingen lägga en tanke på om det är dam- eller herrtoaletten som dom skall använda."

gruppen gick i taket och mena att det va väl självklart att man aldrig behövde göra det. För det va mycket tydligt. hade man en .. Snopp så skulle man på herrtoan och om man hade en Fisse som jag väljer att kalla det/ den.. (va säger man?) så skulle man gå på damtoan. Inga som helst konstigheter.

När jag då menar att en del faktiskt inte är överens med sin fysiska kropp och mentala inställning.

En del kan faktiskt vara "fast" i en kvinnas kropp men känna sig som en man inom sig eller tvärt om och då kan det faktiskt med föra problem när det är en offentlig toa där könen är huvudrollen.


Därför tyckte jag att det va intressant att detta tagits upp nu och att en skola i stockholm faktiskt valt att ta tag i det. Grymt gjort !


Skärmavbild 2013-04-25 kl. 09.26.35


Som jag känenr så kanjag inte leva mig in i det, för jag vet att jag är absolut tjej, och jag tänder utan tvekan på killar. Ingen som helst tvekan, men jag kan tänka mig att det är otroligt svårt för dom som inte vet eller som kanske inte har riktigt bestämt sig för hur det känns eller va som gäller för en själv.

En del säger att det är fle i huvudet på dom som har det så, men jag kan inte hålla med.


Jag tycker att folk som blir hysteriska och glödande arga över fotboll är sjuka i huvudet eller folk som inte fattar vanligt enkelt hyfs och folk vett är "sjuka i huvudet" och allmänt jävla skit störiga. Men så är dom och så är det helt enkelt. Finns inget att göra åt det. Vi är olika, vi har olika behov, vi tänker och känner olika osv. Det är faktiskt inget fel på en bara för att man inte faller inom ramen.


Okej ?!


Av Sofie - 16 april 2013 10:06


Hej på er!


som vanligt när jag säger att jag ska börja bruka allvar med bloggen igen så blir det inte så.

Så idag säger jag inget, utan jag kommer till sak direkt bara ;)


Jag vet inte om ni märkt det med fifty shades of grey - triologin har blivit väldigt omtalad, jag stod på city gross en förmiddag och såg ettan och tvåan och hade inte en aning om va det var för böcker, men alla prata om dom så jag tog dom och la dom i vagnen. Ägnade några minuter åt att försäkra mig om att trean inte fanns där och sedan gick jag vidare.

Väl hemma la jag dom i hyllan och där låg dom tills för knappt en månad sedan. Ettan lästes ut för cirka en vecka sedan och jag har nått mitten på tvåan. Jag viste som sagt inte alls vad det var för något som låg där och titta på mig varje dag i hyllan, men gisses va jag älskar böckerna. Jag ska bara köpa trean med, och sen har jag alla tre.


Nu för kanske en halv timme sedan såg jag på FB att det fanns en trailer med just de fyra orden och jag rykte till av förväntan. Hoppas hoppas sa jag för migsjälv och starta trailern.

"JAAA" skrek det inom mig och ett leende som hade gått runt huvudet om jag inte hade haft öronen spred sig över mitt ansikte.




Nu ska det bara komma ut när den kommer ut på bio, för det har jag inte lyckats klura ut. Vet någon det som läser min blogg så berätta mer än gärna ! :P


 Nu ska jag skriva vidare på min uppsats. Jag ska nämligen ansöka till en skrivarlinje, men det krävs 3-5 sidor uppsats om något.. och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska skriva om. Men jag brukar få rätt på det till slut och jag har två veckor på mig. Så det går säkert bra :)


Hoppas att ni mår bra förresten !


kram !

Av Sofie - 2 april 2013 08:43



God morgon på er alla där ute !


Solen strålar, sommartiden är stäld, snön syns inte till och jag går ta mig tusan i shorts och leggings.

Det känns som evigheter sedan sist, jag slapp dessutom att skrapa rutorna och det vet ni ju hur mycket jag gillar att göra.. Så det va kanon !


Det är bara fyra arbetsdagar för de flesta denna veckan och det blir en fartfylld en dessutom.

För min del blir det sex timmar på Hållplats 261 och jobba, sedan fortsätter jag till Albano för ett möte och hjälp på fritids efter det. Ska bli sjukt kul att komma dit och träffa alla igen, eller ja dom som ä'r kvar på fritids iaf :)


Jag har idag "offeciellt" börjat med LCHF, vi får se hur det går. Jag är motiverad och ska ge det en chans under två veckor. Men det kan bli himla hårt, jag vet inte hur jag ska klara mig utan bröd !

Men jag hittar nog något annat att bli besatt av ;)


Det lär nog bli lätt att hitta något att gotta sig i ... Jag menar kolla !


      











Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards