elftebudordet

Alla inlägg under juni 2014

Av Sofie - 28 juni 2014 14:07


Det är så många som tänker på det negativa i livet och det är faktiskt synd. Jag var också en sån negativt tänkande person. Men de sista två - tre åren har förändrat mig och jag haer fårr utveckla egna värderingar och framför allt lärt mig att lyssna andras åsikter och tankar så objektivt som möjligt. Det är väldigt få som kan ge råd på ett objektivt vis. Ofta, nästan alltid så pratar man gärna mer och bättre om det man själv föredrar. 


Jag är så nöjd med mitt liv eller jag är så nöjd med vad mitt liv ger min just nu. Jag är inte färdig med min framgång. Jag ska plugga och jag ska ta mig in i den branchen som jag vill vara i, jag vill ha hus, kanske nyare alt. bättre bil. Jag vill ha några extra tusenlappar i månaden och jag vill ha barn och mer än gärna förlova mig med min sambo och så småning om gifta oss. Men det jag har nu är så bra om man tänker på vad jag har haft, jag/vi rör oss framåt hela tiden, vi har pengar på vi kan äta gott, leva ett värdigt liv, inga överdåd. Men vi har tak över huvudet, mat på bordet, kläder på kroppen, en säng att lägga oss i varje natt, hälsan i behåll och lite att unna oss för. Vi har det mycket bättre än många andra och det är dessa "simpla" sakerna som många tyvärr glömmer bort.


På facebook har det cirkulerat något som är "tre positiva och tre negativa saker som jag är nöjd med idag". nästan alla saker som dyker upp är materiela saker. Missförstå mig inte, jag är medveten om det jag skrev när jag blev utmanad.Jag minns inte idag vilka dessa positiva sakerna var mer än en och det va den där jag var tacksam för min sambo och mina/våra nära och kära.. så, så viktiga var de andra materiella sakerna egentligen..



I tidsdags fyllde jag 26 år.


Jag trodde för 10 år sedan att vid denna åldern skulle jag ha barn. Jag har velat ha barn hela mitt liv och i tonåren tänkte jag ofta att om jag bara får bli vuxen (18) så kan jag bli gravid och sen är jag för alltid nöjd.

När jag var cirka 20 år tickade min "mammaklocka" mer än jag någonsin trodde att den kunde göra. Nästan alla mina vänner var eller skulle få barn när som helst. Jag hade insett att ett jobb, fast jobb, samt någon att dela mitt liv med och ett hus samt körkort var saker som jag ville ha innan jag satt ett litet oskyldigt liv till världen. 

Nu, ytterligare 5-6 år senare är jag mer än väl medveten om klockan inom mig, behovet som finns inom mig av att få egna barn. Men jag är också mer övertygad om att mina val som jag gjort de senaste tio åren har varit kanske de viktigaste och sundaste valen jag kunde gjort för Mig. 


Nu vet jag vad jag vill jobba med och är påväg mot det, jag har träffat en kille som på alla vis passar mig och som varje dag någon gång under dygnet får mig att känna mig lycklig och älskad på ett helt nytt vis i en helt ny nivår och stöttar mig i mina projekt och idéer och jag vet att jag kommer få min dröm, när vi är redo. 


Och det gör att jag är nöjd med det som livet har givit mig och ger mig, för allt som jag gått igenom de sista 8-10 åren har enbart hjälpt mig och utvecklat mig och fått mig till att vara jävligt bra på att vara jag!


Av Sofie - 21 juni 2014 13:47

Hej!

Midsommar igår, det blev en mysig, trevlig och lagom kväll och himla nöjd är jag över det!

De som där emot gör mig lite missnöjd och framförallt ledsen är när folk lovar saker och sen inte ens kan höra av sig när planer förändras. Igår skulle vi egentligen blivit 10-15 personer. Men 6 personer kom inte, sånt som händer det är inget med det. Sjukdom och förhinder, det händer!

Men fyra av dom kunde inte ens förmå sig att höra av sig och berätta att de inte kom. Vilket gör mig sjukt irriterad och besviken. Jag kräver inte ett samtal med detaljerad förklaring jag ber om " Hej, jag kan tyvärr inte komma idag. Vi får ses en annan dag" eller liknande.

Det är dessutom inte första gången och det är faktiskt fruktansvärt irriterande när man faktiskt lägger tid på att fixa och dona och stressar och ordnar. Sen finns det dom som skall kallas vänner som inte bryr sig, gör likadant nästan var gång. En del bryr sig inte ens om inbjudningen och då är det strunt samma om det är ett event på Facebook eller ett samtal eller ett sms.
Otroligt respektlöst och inte då mycket kompis.. därav har jag nästan inga vänner kvar för antingen gör jag något fel,beter mig illa, säger saker som inte passar eller liknande. Jag vet inte för jag för aldrig någon förklaring och dom som är mina vänner dom säger alltid att jag är snäll och omtänktsam osv. Kvalitéer som iaf jag tycker ska finnas hos en kompis.

Well, min mamma har alltid sagt att detär de få nära vännerna som räknas...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards