elftebudordet

Alla inlägg under maj 2016

Av Sofie - 28 maj 2016 16:38

Hej på er!

 

I veckan fick Bella sin bekräftelse på att hon börjar dagis i höst. Hon är ju bara liten! 

 

Nä, men jag tycker att de ska bli kul att hon ska börja, hon kommer tycka att de är så jäkla kul. Hon älskar ju andra barn, super social och sprallig. De blir nog bra, hon kommer gå fem timmar om dagen, sen förbi se hur mycket vi ökar. Fem timmar känns lagom så länge hon är liten. 

 

Jag tänker på de här med dagis och hur mycket dessa va där, jag anser att om föräldrarna inte jobbar så är trots allt de 15 fria timmarna fortfarande bra att utnyttja, inte förförälderns skull, men för barnet. 

 

Är de nångåmhsom jag verkligen tycker att en förälder har fel så är de när ett barn inte "får" gå på dagis för att föräldrarna eller en av föräldrarna inte jobbar. Jag hade velat hålla bella hemma ett halv år till minst, kanske till hon är två. Men de hade inte varit rättvist mot henne för hon är redan så rastlös och visar så tydligt hur kul hon tycker att är med andra barn. 

 

Att gå på dagis är så mycket mer än en barnvakt, barn lär såg super mycket, agera med andra barn, sociala koder, lär sig genom att se de äldre barnen göra och bordsskick, osv. 

 

Du tycker att det är jobbigt att pott-träna ditt barn, prova attha 3-4 barn som pott-tränas samtidigt, tycker du artist är konstigt att saker försvinner från din dotters/sons plats? 

Oavsett så hjälper de inte att skälla ut pedagogerna eller barnskötare, dom har inte koll på att du hade rosa strumpor skåpet med extra kläder, men hon har inte tagit dom och har hon de, då sitter dom på ditt barns fötter. 

 

Om ditt barn har fel blöja, så har du förmodligen inte givit blöjor i tid och helt ärligt, är inte de viktigaste att han eller hon har en ren blöja?

 

Jag vet hur de går till, jag vet hur hårt pulsen slår innan lunchen, hur man ibland stressad och nervös försöker koll på alla så de inte sätter i halsen eller målar någon annans barn med tomatsås. 

 

Har ditt barn fått gräsfläckar på byxorna och dom va dyra? 

 

Helt ärligt, de är ett barn, klä barnet i lekvänliga kläder på dagis. 

 

Jag kommer ha och har ångest över att lämna mitt barns liv i någon annans händer, jag vet att hon inte kommer vara centrum i dennes liv. Men känns de inte rätt så byt dagis, jag haren bra känsla, jag har hört mycket bra och på onsdag hoppas jag att de känns ännu bättre och att är många barn och förälder som kommer:) 

 

Nu, middag:)

Av Sofie - 17 maj 2016 09:54


Go morgon på er! 


Bella väckte mig vid halv nio, upp och käka frukost och sådärnoxh nu sover hon igen. Snart ska jag städa undan och plocka ihop oss och lägga över Bella i vagnen istället så vi kan gå till bvc. De är tio månaders kontroll idag och då ska hon få visa upp sin lilla bissing, sedan hem och förbereda lunch till daddi och sådär. 


Ikväll blir de fika med två vänner, ska bli mysigt, skönt nu när N inte jobbar i malmö längre, då är han helt!må på lunchen och äter med oss och sen kommer ham hem runt halv fem istället för vid sex när Bella mer eller mindre sover direkt efter maten. 


Idag ska försöka få iväg de där utlovade inlägget om Herbalife och mina mål med. Ska starta upp min hårddisk så jag kommer åt de bilderna där med. 

Igår va jag så trött så jag deckade vid halv nio i soffan, vaknade halv tio av att N fråga om vi skulle flytta in till sängen istället. Hann knappt starta tvn sen sov jag igen. Va uppe och mata lillån vid halv fyra, sen somna jag igen. 


Men men, vi hörs sen dårå=)

Av Sofie - 16 maj 2016 08:25

Go morgon på er!


Jag hoppas att er dag har startat bra och att ni fått känna lite sol mot ansiktet redan! 

Vi vakna vid sju och då svepte Bella en flaska välling och sedan satt vi oss och lekte på golvet lite, nu har jag också fått i mig min frukost och teet står och svalnar medan Bella leker på golvet. Jag va uppe ganska sent och har haft himla svårt för att sova de sista fyra- fem dagarna. Jag vet inte va de är som händer, förmodligen oror och stress. Men de löser sig nog..hoppas jag. Förr eller senare löser de sig nog iaf:)



IAF.

Jag har gått på Herbalife lite från och till kan man säga, jag börja i måndags riktigt. Men de gick sådär. Jag sköte mig inte som jag skulle, med en hel del tillbaka fall. Men så kände jag i morse att nu jävlar. Två stenhårda veckor ska jag bruka allvar till hundra procent. Jag ska ta fram min målbild och ha som bakgrund på mobilen som en påminnelse och köra på. 

Så nu blir de mycket Herbalife och träning och.. Begär antagligen;)


Men de ska göras, snart är de bröllop och även om klänningen passar bra så vill jag komma till min form som jag trivs i, jag vet att N älskar och attraheras oavsett om jag ser ut som nu eller tio kilo mindre. Men jag vill för min skull och för att bli piggare och ha mer energi. 


Många tror att Herbalife är samma sak som de man köper i vilken icabutik som helst. Men de är verkligen inte så. De kommer jag berätta om med under dessa veckorna. 

Fråga gärna om ni undrar något.


Senare när Bella sover ska jag mäta och fota mig, jag tänkte att ni ska få vara med och se vad som händer med kroppen om jag äter Herbalife rätt och sköter de i tre veckor från och med idag. Då jag ändå åt massa strunt och hoppa över shakes OSV förs veckan så gjorde inte den någon större skillnad.. 


Så håll utkik !!;)

Av Sofie - 15 maj 2016 23:34


Medan du sover sitter jag och skriver cv och personligt brev, din pappa sover djupt och vilatr inför morgondagen gondagens arbetsdag och alla måste. Om bara några månader började du dagis och jag kan inte fatta att de redan är dags. Att du har lämnats hos din mormor och morfar några gånger när sin sak? Där vet vi att du har de merän bra och är i säkert förvar. Men där, på en förskola. Vist där är personal so ska förse dig med de jag och din pappa inte kan när vi är på jobbet. Ajag har inte svårt för att lita på personal,men jag vet bockså hur fort de kan gå fel och hur mycket som läggs åt sidan för att slippa problem. Mest av allt hade jag velat ha dig med mig överallt. Men de går inte. Varken för mig eller för dig. 💜


Men hur ska vi kunna skydda dig om vi inte är där. Om något hade hänt dig så vet jag inte om jag hade överlevt. Du och din pappa är de värdefullaste jag har, jag skulle vända upp och ner på världen för er skull. 


Just nu är klockan 23.39 och jag borde gå och lägga mig men jag kan inte känna trötthet längre. Efter många vakna och från och till nätter så sover jag för att jag måste inte för att jag längre känner av de. Knappt alls iaf. 


Men nu måste jag sova, om några timmar att väcker du mig. Vill krypa upp i fåtöljen, krypa så nära du kan, vira din snutte runt din hand och gnugga dig i ögonen och sdrickas din välling. Sakta somnar du igen och jag lägger över dig i din säng, lugn, varm, mätt och full av kärlek. 


Vackra du, du är kärlek  och älska på en helt ny nivå.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards