elftebudordet

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofie - 31 januari 2015 23:53


Det känns som att jag kommit in i nån " sugen på allt- äta hela tiden"- period. Men jag försöker tänka på att det är inte som jag är hungrig utan sugen. Saker ser gott ut heeela tiden!

Jag känner att jag blir " svullen" när jag äter och får äta lite då och då. Men då när jag är hungrig så tar mitt huvud fram mat som för hela dagen och sen vill jag inte slänga mat så blir jag övermätt och " tung".

Det blir en ond cirkel lixom.
Jag ska snart ta något lite att äta. För jag är hungrig och har bäddat ner mig. Jag somnar aldrig eller får ro om jag är hungrig.

Imorgon hämtas skötbordet, det är så fint och finare kommer det bli!
Vi ska måla det vitt, så det matchar sängen. De får stå på vinden ett par veckor dock. Vi ska bestämma om vi ska vända sovrummet med. Jag kan inte bestämma mig.. :/

Min fb funkar inte, har låst sig på något vis.. :/

Men, sov gott sen!:)

Av Sofie - 31 januari 2015 12:37


God dag på er!

Lördag, vilket för oss betyder att vi går in i en ny vecka. Nu kommer vi in i vecka 18. Nu är det inte långt ifrån Ultraljudet.

Jag mår bra i nu, trött men ändå bra. Jag har börjat få foglossningar, vilket är ganska lungt än så länge. Ligamenten fortsätter ömma. Men jag har vant mig vid känslan.
Jag har börjat känna lite rörelse, typ kittlande på insidan lixom och sådär.

Brösten är inte lika ömma och det är skönt!
Dock kommer dom inte längre i någon bh heller..

Men än är det bara 3 kg plus, men det kommer väl om nån månad så bara skjuter det rakt upp i taket!

Nu blir det lunch:)

Av Sofie - 30 januari 2015 11:31


Hej på er!
Nu har jag funderat lite.

Jag är som mer eller mindre resten av min generation medlem på Facebook. Först när jag gick med så tog det mig flera månader att fatta grejen med det och bortsett från att chatten tagit över msn för min del och att man uppdateras av vänners och flyktigt folks liv hela tiden, ibland roliga bilder/filmer och sådär så ger ju Facebook väldigt lite. Det är inte längre en sida som har en skön stämning, folk kastar kränkningar, åsikter, elaka kommentarer tycker och tänker om saker de inte har att göra med och inte får man tycka tillbaka för man får skylla sig själv om man lägger upp på sin sida, då borde man inte skriva om man inte vill ha reaktioner. Folk som inte hälsar på en eller ensksn lyfta på luren för att höra hur det är det är inte längre aktuellt, mobbare hittar fler kanaler att nå sina offer, man utsätter sig själv.

Jag tycker inte att det är glädje av att lägga ut något längre. Det är ofta dumma eller spydiga kommentarer från folk som aldrig skulle våga/ få för sig att säga något liknande IRL och det är så pinsamt.

Jag fattar att det blir reaktioner på det som läggs upp, det är ju därför som man skriver något oftast, men kom igen. Ibland så hade det varit bättre att bara knipa. Inte nog med det, ser då folk en kommentar som" inte passar" så kan det blir en jäkla massa liv och då handlar det om 5-20 Pers som ska ha en åsikt.

Så, hur positivt är Facebook egentligen?
Är det bara ett beroende egentligen?
Är det mer ett irritationsmoment än motsatsen?

Jag är osäker... Jag " pausar" min Facebook med jämna mellanrum för att jag helt enkelt inte pallar eller liknande. Oftast tar jag bara bort folk som jag anser inte kan bete sig. Men det handlar om folk som jag ändå aldrig träffar eller pratar med. Inte bara för att jag inte har samma åsikt eller liknande ju;)
Men nu ska jag äta macka och sen slumra lite, fick bara 3,5 timmars sömn i natt!

Av Sofie - 30 januari 2015 11:30


Hej på er!
Nu har jag funderat lite.

Jag är som mer eller mindre resten av min generation medlem på Facebook. Först när jag gick med så tog det mig flera månader att fatta grejen med det och bortsett från att chatten tagit över msn för min del och att man uppdateras av vänners och flyktigt folks liv hela tiden, ibland roliga bilder/filmer och sådär så ger ju Facebook väldigt lite. Det är inte längre en sida som har en skön stämning, folk kastar kränkningar, åsikter, elaka kommentarer tycker och tänker om saker de inte har att göra med och inte får man tycka tillbaka för man får skylla sig själv om man lägger upp på sin sida, då borde man inte skriva om man inte vill ha reaktioner. Folk som inte hälsar på en eller ensksn lyfta på luren för att höra hur det är det är inte längre aktuellt, mobbare hittar fler kanaler att nå sina offer, man utsätter sig själv.

Jag tycker inte att det är glädje av att lägga ut något längre. Det är ofta dumma eller spydiga kommentarer från folk som aldrig skulle våga/ få för sig att säga något liknande IRL och det är så pinsamt.

Jag fattar att det blir reaktioner på det som läggs upp, det är ju därför som man skriver något oftast, men kom igen. Ibland så hade det varit bättre att bara knipa. Inte nog med det, ser då folk en kommentar som" inte passar" så kan det blir en jäkla massa liv och då handlar det om 5-20 Pers som ska ha en åsikt.

Så, hur positivt är Facebook egentligen?
Är det bara ett beroende egentligen?
Är det mer ett irritationsmoment än motsatsen?

Jag är osäker... Jag " pausar" min Facebook med jämna mellanrum för att jag helt enkelt inte pallar eller liknande. Oftast tar jag bara bort folk som jag anser inte kan bete sig. Men det handlar om folk som jag ändå aldrig träffar eller pratar med. Inte bara för att jag inte har samma åsikt eller liknande ju;)
Men nu ska jag äta macka och sen slumra lite, fick bara 3,5 timmars sömn i natt!

 
Av Sofie - 29 januari 2015 16:08


Jag har tänkt mycket på detta. Jag anser att det absolut första kläderna som man tar på sin lille/Lilla det vill man ju kanske ska vara nytt och gärna själv ha köpt. Men sen tycker inte jag att det gör något om man blandar nytt och begagnat, skötbord och säng måste inte vara nytt, man kan köpa nya tyger och sådär. Men själva möblen måste inte vara ny, bara det är helt och rent anser jag. Barnet använder det i så kort period och likadant med kläder, kläder som barnet ska ha och växa Första halv preti, det hinner man inte använda mer än de antalet gånger som går att räkna på en hand som Max!

Att blanda nytt och gammalt är där i get fel på tycker jag, men sen är det många som tycker att man ska köpa allt nytt till båda barnen och det är ofta väldigt dyrt och lyxigt första.

Jag tycker inte riktigt att det är där jag vill lägga tusenlappar. Jag köper hellre bra blöjor, sparar undan till framtiden och hittar jag något dyrare plagg eller leksak eller liknande så kan jag köpa det när barnet blir äldre när de får något ut av de.

Men jag vet inte, många håller ju inte med.. något som tycker något??:)

Av Sofie - 28 januari 2015 19:30



hej på er !

Som jag skrev i morse så hade jag ganska mycket att fixa med idag, men jag tror att jag är på väg att bli sjuk. Igår va jag lite hängig och hade fått en mega förkyldnnningsblåsa precis framme på tungspetsen som gjorde och gör ont hela tiden mot framtänderna. När jag vaknade i morse så kände jag mig ganska okej, men jag somnnade om efter frukostensom jag tänkte och vaknade stopp i näsan och kännde mig febrig och tradig. Men jag pallra mig iväg och tännkte få de viktigaste äredena klara, dock fick jag gå hem innnan alla va klara. 


Jag har ju haft problem med "tjejmagen" och barnmorskan trode att det kunde vara en urinvägsinfektion, menn jag tror inte att det är det faktiskt. jag tror att det är något annat. jag kan ligga rakt upp och ner och få jätte ont och det strålar ner i låren. När jag var ute och gick så gickjag sakta och bara en fem minuters runda till det jag skulle. 

Då hadejag så ont i vänstra "ljumsken" och fick sätta mig ner och vänta ut smärtan. På vägen hem blev det ganska illa igens å närjag kom hem ringde jag till min barnmorska, mina provresultat hade inte kommit tillbaka än. men honn tyckte inte att det lät så bra att jag hade så ont. Vi har koll snart. Men jag känner att det är jobbigt att inte veta, men vi får se. Ska återkomma till barnmorskan i morgon och hon uppmanade mig att inte gå i trappor och vila så mycket som möjligt till kontrollen. 

När jag svara att jag bodde på tredje våningen utan hiss skratta hon och sa att jag skulle försöka undvika att bege mig ut och om jag gick ut så skulle jag komma ihåg att stanna och vila ofta och inte gå långa runder i onödan. Sen fråga hon om det hadevarit mycket stress eller oro i mitt liv just nu och det har det. Så sa hon att jag skule försöka att inte oroa mig eller stressa då det också kan göra att barnet blir stressat och då kan livmodern dra ihop sig och det kan göra ont.


Well, det är inte så många dagar till vi får se vårt lilla knyte och då får vi se varför det gör ont. Det kanske bara är en nerv eller något och oron/stressen kommer sakta men säkert att lägga sig nu tror jag =)


men nu ska jag.. vila.. och kolla tv. det blev korv och mackaronestuvning för min del idag, har försökt tusen gånger att få den som pappas, men jag får inte till det där speciella, den blir god inte det. Men pappa har en perfekt balans.


chao !






Av Sofie - 28 januari 2015 07:48

Go morgon på er!

Loverns klocka ringde vid halv sju och jag är en sån person som står upp i sängen och piggnar till på max två minuter.

Så det blev frukost kvart i sju för oss båda, passade mig utmärkt för jag va skit hungrig!

Men min plan var ju att ge igen för alla morgnar som jag har fått gå upp och ge mig iväg när han ligger kvar och sover och knappt minns att jag har varit inne och pussat honom och sagt Hej då.
Så jag skulle ligga kvar och sova och yrvaket säga hej då. Men jag är helt enkelt inge bra på sega morgnar. Dock somna jag inte från vid två. Men sex timmar brukar räcka för mig.

Dock har jag ju behövt runt 10-11 timmars sömn i några veckor nu. Men så är jag inne i andra trimestern och då ska man piggna till. Så kanske vändningen igår blev kicken som behövdes. :)

Idag ska jag fixa lite papper och greja lite. Ska bli skönt att få lite extra ordning och få lite flyt:)
Men nu ska jag sova nån timme till, tänker inte stressa idag. Jag har inget att stressa över:)

Så vi ses säkert under dagen igen!:P

Av Sofie - 27 januari 2015 19:39



Ja, vilken jäkla röra den dagen bjöd på, först full kaos och kände att jag skiiiiter i världen nu!

Sen fick sambon veta att han kom in på utbildningen han har sökt in på, han har försökt i flera månader och väntat och väntat för att komma in på en utbildning. Så när han kom in på denna, som han mest ville gå på så blev han så himla glad och peppad. Så vi körde plattan i golvet och hängde oss på telefonerna och löste massa saker, sen gick vi och handla och nu har vi ätit och jag slappar här och han spelar.


Imorgon börjar han så det blir nog en tidig kväll för oss båda, jag ska lite ärende och så imorgon. 


Jag tror minsann att jag för första gången i mitt liv har fått urinvägsinfektion, har inte ont när jag kissar, men får ganska ont i "tjejmagen" som vi kallar det här hemma och blir super duper kissig, men när jag väl kissar så kommer det bara typ en tesked.. vet inte om det är pågrund av graviditeten eller om det är infektion. Men får se =)


Idag va en dålig blogg dag, haft huvudet helt på annat. 


Blir bättre imorgon =) 

Nu ska jag hålla kväll och njuta, för nu ser vi äntligen slutet på tunnlen.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards