elftebudordet

Alla inlägg under maj 2015

Av Sofie - 31 maj 2015 10:58


Grattis på morsdag kära mamma!

Idag blir de middag i Järelöv med familjen, farmor och mormor. Mysigt och skönt att slippa bry sig om att göra middag;)

Av Sofie - 31 maj 2015 06:28


Alltså, för en vecka sen ungefär var jag så glad att de än inte påverka min sömn, att vara höggravid alltså. Men sen i onsdsgsnatt har de varit en riktig pina!

John blund har lämnat mig, jag kan gå och lägga mig vid elva och somna direkt, sen vaknar jag med 1-1.5 timmes mellanrum ofta för att kissa fram till vid sex och då är jag vaken, då ligger jag och mest bara är till jag antingen tröttnar och går upp eller somnar efter typ 1 timme..

Jag vet att jag behöver sova mer, men de vill sig inte riktigt och de stöööör mig.
John blund var har du tagit vägen??

Av Sofie - 30 maj 2015 23:24


Klockan är massor och jag la mig nyss ner i sängen och insåg att jag nog har mycket mer ont i ryggslutet än jag trodde.
Vågar knappt andas just nu, men jag har också fått massor gjort ikväll!

Lapptäcket blev klart och de blev mycket bättre än jag trodde, sydde knappar i ena sidan för att kunna ta i täcke så de går att ha både på vintern och sommaren, himla nöjd är jag!
Dock är de stort, men de ska va i sängen sen och jag ville att hon skulle kunna ha de sen när hon blir äldre, så hon minns de. Jag funderar på att sy ett som är måttat efter vaknen, men jag får se. Isf vill jag hitta ett rött tyg, som jag blandar med ett annat som hade passat perfekt. Men jag får se:)

Jag röjde köket, behöver bara dammsuga nu och de är verkligen dags där mitt mög har bott i X antal veckor. Blää!

Skötväskan och vår väska är packad nu. Allt som ska eller behövs läggas i är eventuellt joggingbyxor till sambon och snackas.
Vagnen blev inred och alla saker som legat här överallt " så länge" har plockats undan.
Mycket trevligare och bättre sinnesstämning för mig;)

Nu ska jag läsa i min profylaxbok till jag somnar, tar nog inte lång tid;)

Sov gott!!:)

Av Sofie - 30 maj 2015 17:23


Ja, idag har jag faktiskt inte gjort ett dugg!
Om inte de räknas att jag har duschat och precis startat ugnen för att slänga in en dafgårds lassange<3 snart?

Jag tänkte plocka undan lite, här är inte stökigt. Men jag tycker om att gå och plocka och här är alltid något att göra;)
lapptäcket ligger kvar och väntar på att få ett bakstycke. Jag kanske ger mig på och får de klart idag, de hade varit bra så köket eller köksbordet kan bli ett köksbord och se fina ut igen..;) just nu ligger de tyger, trådar, symaskin och allt möjligt på bordet..:P

Vi äter som ni vet i stora rummet och just nu måste jag typ halv ligga/sitta för att kunna äta alls.. så då är soffan bäst:)

Men blir lapptäcket klart idag så kommer jag visa bild sen!:)

Av Sofie - 30 maj 2015 11:40


Hej på er!
Vaknade vid fyra igårmorse och kunde ta mig tusan inte somna om!
Klockan ringde vid sex och då hade jag redan varit ute med vovven och låg mest och glodde bara.

Klockan tio över sju begav mamma och jag oss till Lund, jag skulle vara med som besökare hos mammi. Intressant och faktiskt givande trots att de egentligen inte kom något helt nytt. Iallafall, efter blev de en fika på ett jätte mysigt fik i stan och promenad till centralen.

Väl hemma blev de raka vägen in i sängen och somnade direkt mer eller mindre. Gud va trött jag va och ganska ont i fogarna och sådär. Men de viste jag ju att jag skulle ha efter en hel dag i fart. De är tyngre nu, så är de bara:)

Så resten av kvällen var de mest liggande läge, har inte lika ont idag. Men de får bli en lugn dag idag med:)

Imorgon ska vi ut på middag hos mina föräldrar, de är ju morsdag, sen får vi se. De är en lugn helg helt enkelt:)

Glöm nu inte alla mammor imorgon!:)

Puss

Av Sofie - 29 maj 2015 03:38


Ja, vi somnade runt elva båda två som om vi fick varsin panna i huvudet. Jag vaknade nu och är lite bussig och lillan sparkar och bollar i magen. Ska in och kissa snart.

De är de här med att sova, jag sover vanligtvis hela nätter. Har jag lagt mig så sover jag till ja, iaf sex-sju sen kan de bli att jag måste upp och kissa. Men oftast blir de minst 5 timmars sömn. Innan graviditeten kunde jag sova flera timmar i rad utan att gå upp dock.

Men, jag ska upp vid sex och känner att jag kanske borde sova.. Men jag får väl gå och kissa och försöka somna om antar jag:)

Av Sofie - 27 maj 2015 17:57


Jag tänkte att jag skulle städa och fixa både igår och idag.
Men jag orkar helt enkelt inte, här skulle behöva dammas, plockas undan, diskas ( igen..) dammsugas och sånt. Men jag orkar helt enkelt inte och jag har bestämt att om jag inte pallar. Då gör jag inte de, dammråttorna kommer inte gå någonstans, skiten växer inte på väggarna, här är inte skitigt och äckligt lixom. Men jag är lite besatt av att ha de städat. Dock hade jag fått dammsuga var dag då för hunden fäller värre än fan!

Men jag tar lite var dag, de blir bra;)
Jag brukar få lite extra energi mot kvällen så jag ska nog kunna få ordning i ett rum..kanske;)

Morgonens mage såg bara för rolig ut!
Ett tag låg hon nästan bara på höger sida, men nu har hon byt till att föredra vänster..:P

Av Sofie - 27 maj 2015 15:01


Ja, som rubriken säger. Idag går jag in i vecka 34, känslan av förvärkar blandat med sammandragningar och pirr i magen och ansträngda magmuskler har kommit och gått sen två-tre dagar tillbaka. Än kommer de riktiga förvärkarna med toppar väldigt glest och de är bra.
Än får hon inte komma.:)

Som jag sa igår så har hon lagt sig tillrätta, får hoppas att hon blir där. Även om hennes sprallande känns och syns mer nu så är de mycket mer bekvämt att ha henne neråt;)

Jag har haft nån sån där pirrande, glädjerus känsla blandat med ett lugn som är helt knasigt i kroppen i typ två dagar. Som lugnet före stormen lixom:P

Ah, de händer mycket i kroppen och jag tycks vanka in i nån bubbla med jämna mellanrum:P

Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards