elftebudordet

Alla inlägg under juni 2018

Av Sofie - 3 juni 2018 17:50


Jag utgår ifrån att de flesta har fått brochyren om förberedelser inför ett eventuellt krig eller annan katastrof. För mig är de inte hjärtskärande att höra naturkatastrof. Det är hemskt såklart. Men de är oundvikligt, de är inte en människa som gör det för att skada någon. 


Men krig, vi har alla sett diverse våldsamma filmer och serier med krig och hemskheter, vi har hört och läst historier om hur människor behandlas, hur barn utnyttjas på diverse sätt och kvinnors svaghet och sätt ut utnyttjas på sätt jag aldrig vill tänka på, som mamma till en flicka är rädslan större för vad hon skulle utsättas för än migsjälv, för vad min man hade utsatts för som är lika hård som mig när det gäller att försvara vårt. 


Tanken på vad de jag älskar skulle behöva gå igenom gör mig så rädd, men när ordet "krig" kommer på tal blir jag skräckslagen för Bellas skull. Tanken på att inte kunna försvara henne, hjälpa henne, se henne utsättas för hemska saker eller ännu värre att inte veta var hon är eller vad som händer henne. Jag kan gråta bara vid tanken. 


Att kunna mätta henne,varma henne,släcka törsten, är saker som är svåra men möjliga många gånger, så länge hon är med mig,oss så är vi fortfarande många som skulle gjort vad som helst för att hon skulle må så bra de går.


Men hur ska jag kunna förbereda oss på något sådant?

Hur ska jag kunna göra oss så redo som de går? 

Var tar vi vägen? 

Hur skyddar vi oss? 


Den där broschyren har satt sig djupt och måtte vi aldrig gå igenom något sådant och redan har de hållt mig vaken om nätterna och drivit mig till tårar.


Är det bara jag?

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards