elftebudordet

Alla inlägg under februari 2017

Av Sofie - 27 februari 2017 07:57


Go morgon!

Var dag på dessa två detox- veckorna ska dagen börja med ljummet vatten och en halv citron i pressad.

De är inget äckligt, jag dricker ofta citronvatten, men de är kanske inget som jag vill börja dagen med

Av Sofie - 26 februari 2017 20:37



Go kväll på er!

Just nu avnjuter kg ett sånt bubbelmarabou, imorgon börjar vi en 16 veckors diet, varav de t å första veckorna så är de detox veckor.

Under de första två veckorna kommer förutom de uppenbara socker, kaffe, cola och sånt, även att utesluta gris och kokött samt all mejeri som kommer från ko. Jag är super taggad och ser fram! Emot att se resultat, hur vi kommer mer må och energin, Bella kommer inte gå på diet givetvis, men hon kommer mer äta samma mat som oss i den mån de går. De kommer bli mycket smoothies och fettsnålt, inget socker och sånt, i gen alkohol eller liknande heller. All in!

Så idag passar jag på att kränga ett choklad, sånt litet med vi blir som sagt.

Imorgon är även tanken att jag ska ge mig på att vlogga så ni kan hänga med vi bloggen, antagligen se en del av träning och sådant med och förhoppningsvis kommer ni att se förändringen och utvecklingen. Jag gör de mesta dels för mitt välmående och för att jag är nyfiken på dietens form och sådär, men såklart vill jag går ner med, jag hade blivit glad och. Jag kunde gå ner tio kilo på dessa fyra månaderna, 15 kg hade varit kanon!

Om man utgår enbart från mitt BMI så lider jag av detta, vilket jag tycker är skrattretande, för jag är inte så stor egentligen, !En då jag är kort och har relativt stor rumpa och sådär så ja.. då hade de väl varit bra om jag gick ner 10-15 kg, dock anser man att jag bordegå ner 25 kg. De är helt sjukt enligt mig, jag hade inte kunnat nat gå ner sås mycket, de hade sett dumt ut.

Jag gillar mina former, kurver och sådär, mensjävlklart behöver jag söimmas, stärka min kropp och framför allt komma igång lite.

Men , som sagt imorgon kommer ni förhoppningsvis se mitt fejs och även se första detoxdagen:)

Men nu håller jag kväll och kryper ner framför the fosters:D
Natti!

Av Sofie - 26 februari 2017 16:18


Bella sitter i soffan,märkbart slö. Men hon har inte velat vila, så hon får vara uppe och lägga sig lite tidigare istället,dagis imorgon,hon går på 15 timmars schema från och med imorgon iom att N är hemma och jag med. Förhoppningsvis börjar jag jobba mycket inom nån vecka. Men man vet ju inte.

Jag har som jag nämnde i morse väldigt ont i min arm, de är inte riktigt så illa som i natt, men fortfarande värk och ömande. Hoppas att de ger med sig snart.

Imorgon ska jag några ärende medan hon är på dagis, märks på henne att hon saknar dagis och kompisar, hon har ju haft sportlov hemma med oss, vi är nog inte lika roliga som kompisarna på dagis:)

Trots att vi hittar på saker och så där, så tycker hon mycket om sitt dagis och allt som hör till.

:)

Av Sofie - 26 februari 2017 10:18


Bella har sovit nästan hela matten och vaknade vid nio. Så vi är utvilade. Dock så har jag en himla värk i högerarmen, de blev nog jobbigt att röra i stroganoffen:)

Så de värker i höger skulderblad och arm. Men de va mysigt och trevligt så de va de värt!

Nu har vi myst och tittat på Bing, de blir frukost och vid tolv ska vi va hos svärmor och fira henne. De är regnigt tradigt väder så de händer nog inte mycket i övrigt, men de är väl så söndagar ska va:)

Kram!

Av Sofie - 25 februari 2017 20:37


Hej på er!

Hemmet är en stor röra,bella har tvär deckat, jag ligger på soffan och N har smygit upp till datorn,de har varit en intensiv dag.

Klockan 14 börja jag laga mat för 12 pers, de blev korvstroganoff,ris, sallad och tillbehör. Så himla lyckat och alla verkade nöjda.

Sedan blev de fika, massa skratt och minnen. Underbart, så som de ska vara!

Imorgon plockar jag resten, tackar för diskmaskinen som troget står vid min sida;)

Imorgon blir de även lite firande för svärmor fyller år! Så de blir en full helg, gillas!

Men sov gott fina ni!

Av Sofie - 23 februari 2017 07:25


06.38 va klockan när jag hade hjälpt bella upp i sängen hos oss. Jag vaknade av ljudet från hennes små fötter som sakta och nyvaket kom smygande in till mig.
Hon la sitt ansikte på madrassen nära mitt och sa tyst mamma, mm svara jag och hon lutade sig längre fram och pussa mig på kinden. Sen börja hon klättra upp.

De ljusnar, äntligen, klockan är 07 och de är redan ljust nog för att de ska kännas som okej att gå upp. Bara vid tanken på vår så känner jag ett rus i kroppen.

Nu har vi tittat på Bing en stund, bella fick lite välling som hon bad om, inatt har hon sovit hela natten från vid åtta. så härligt för henne. Jag har tagit upp ren tvätt och tömt torkskåpet. Faktiskt så funderar jag på om vi inte ska gå ner och låta N sova lite längre.

Jag är dessutom ganska hungrig:)

Idag ska vi några ärende, bland annat åka och byta bellas docka som Niklas köpte till henne i veckan. Hon visar ett stort intresse för dockor, omhändertagande, mata, trösta, somna, kela, ge napp, osv. Så de var dags för en "ordentlig" hon fick en perfekt lagom stor för några månader sedan av sin moster som hon har och grejar med väldigt mycket.

Sen ska vi fixa lite annat med, imorgon kör jag ensam och storhandlar på lördag ska vi ha hem släkten på min mammas sida och äta lite gott och mysa!:)

Hoppas ni får en bra dag!:)

Av Sofie - 21 februari 2017 10:38



Lite hopp hade jag att när Trump blev vald att han skulle röra runt en aning, men ändå ha lite förnuft och bra värderingar, att han ändå hade haft lite ironi i sina dumma utlåtande.
Men de känns som att han har jobbat hårt på att göra och säga så många dumma, knäppa och sjuka saker som möjligt på så kort tid som möjligt.

Att dra in Sverige i detta dessutom. Vist har hsn en poäng i mycket av det han säger om Sverige,men kom igen, vad rör de honom?

I de stora hela förstår jag givetvis att de rör allt politiskt. Att invandringen ballat ur och att Sveriges myndigheter och system inte funkar är ju ett faktum. Men samtidigt så är de otroligt fult.


Jag menar, hur professionellt och seriöst kan man ta en president när han twitter-fightar med lilla mesiga Sverige?? :'D

#littletrumpen #lillasverige #growup

Av Sofie - 21 februari 2017 08:20


Go morgon på er!

Då vi har lov och N är fri då hade jag hoppats på att vi skulle få lite sovmorgnar och lugna nätter.men vem försöker jag lura,haha!

Jag gick och la mig vid 23, då vakna bella, satt hos henne och myste, gav nässpray, tog nässug och fick slemlösande. Hon har ju varit lite snorig och såfort minsta lilla snorigt kommer så kommer även hostan. De va dock mest pågrund av att hon precis som jag har haft hals ont några dagar och igår va hon lite hes.

Vid tolv trodde jag att jag vann, gick in och la mig, slumra till plötsligt vaknar jag av att hon var i sängen och lekte. Va fasen?:/

Vi hade en lång konversation där hon bestämt och tydligt berätta att hon skulle sova mellan oss och så va de med de. Haha!!

Men när N kom med välling så gick hon med in i sängen, la sig och tog vällingen och jag fick gå utan problem, 10 minuter senare kom hon in till mig, då hade jag börjat tröttnat, klockan närmade sig halv två och de va slut på lek. Sa bestämt till henne att hon skulle ta sin snutte och napp och gå in i sin säng och lägga sig. Efter 5 minuters tjatande tröttnade jag och reste mig. Gick in och bytte blöja på henne och la henne i sin säng, bädda ner och sa go natt. Sen somna hon nog typ direkt, ögonen snurra runt i huet på henne. Tänk att dom kan va så jäklars envisa!

Hon kom in 06.46 och kröp upp till oss, slog på barnprogram och sen har vi bara myst meen nu börjar hon nog bli otålig, nu har hon gått runder och bara pillat, lekt lite på sitt rum och sådär. Så nu får vi nog gå ner och få i oss lite frukost.

Sen får vi se vad dagen bjuder på, de ser ut att vara lite trevligare väder än igår iaf:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards