elftebudordet

Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Ekologisk hudvård någon?

Av Sofie - 30 januari 2018 22:52



Hej på er !


Nu när det är regnigt och grått ute så blir jag så himla torr, en riktig torris måste jag erkänna och jag är tyvärr sämst på att smörja in mig, förr gjorde jag alltid de efter duschen eller när jag skulle gå och lägga mig, dock sluta de när morgonen började bestå av barnskrik och att få kaffet så fort de gick ;)


Men jag har tittat på denna sidan med ekologisk hudvård. Jag tycker att om man nu ska smörja in sig så bör de i alla fall vara så rent som möjligt och i detta ämnet är det ekologiskt som är nyckelordet måste jag säga. Det är ett av skälen till att jag valde att göra texten med sidan jag länkat till, men åsikterna och orden är såklart mina egna. Jag har produkter hemma som jag tänker göra slut på och sedan ska jag helt klart ta hem härifrån. Jag har börjat smörja in mig minst en gång om dagen, oftast på kvällen när jag gör mig redo för att gå och lägga mig, de är inte bara för att hålla huden mjuk, frisk och slät, de är även underbart att gå och lägga sig och lukta gott, känna sig fräsch och lite lyxig. Anser jag då, de är olika för alla kan jag tro, en del vill säkert smörja in sig på morgonen, av samma anledning.


Sen smörjer jag in händer och ansikte kanske 2-3 gånger om dagen, läppbalsam tar jag ofta på med. Framför allt nu på vinterhalvåret och när de är fuktigt i luften. Bella smörjer vi in dagligen och då med en barnvänlig ekologisk kräm som är guld, tyvärr har hon fått samma problem som mig, en torris om vintern. Men de är så lätt åtgärdat och hon tycker att det är så himla mysigt!


På denna fantiaskiska sidan kan ni hitta massor av olika krämer. Jag har Själv suttit en stund och tittat och jag har hittat flera som jag skulle vilja prova !


För mig men även till både N och Bella. Dessutom är det allt från hudvård, till hår och nagelvård med mera.


Och bara för att förtydliga så är denna texten gjord ihop med sidan jag länkar till. Så det inte uppstår några eventuella missförstånd.


 

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards