elftebudordet

Alla inlägg under januari 2017

Av Sofie - 31 januari 2017 21:08



Jag har haften sån dag där vad jag än gör så känner jag mig dålig och lite ful.

Jag får flera fina komplimanger var dag av N, han har alltid låtit mig veta att han tycker ner att jag är vacker, att han tycker att jag är fin som jag är.

Men på något vis vet ju jag om att han tycker de, han attraheras och trivs med mig så pass mycket att han gifte sig med mig. Precis som jag älskar honom med all vad de innebär.

Sen är de som han säger att man får inte bli lat i ett förhållande, även om man är gifta eller tillsammans, så behöver man höra att ens partner tycker att man är snygg, sexig, vacker osv.


På min möhippa som en av de närmsta vännerna hade anordnat som även var brudtärna och toastmadame hade hon även ordnat så jag tillsammans med tjejerna fick gå på ett pass med poledance, något som. Jag har velat prova flera år.

Jag hade ju ingen aning så jag visste inte exakt vad jag skulle ta med mig, kläderna so. Jag hade på mig hade dom kastat vattenballonger på osv så jag tyckte de va lite obekvämt att ha de på ett träningspass.

När jag satt därnoch rota i väskan efter alternativ så sätter Carro sig. Id min sida och lyssnar på mitt mumel ett tag sen säger hon " vad mumlar du om Sofie?"
Jag har inget att byta till, bara bikini,Svarar jag.
Så svarar hon, vi är ju bara tjejer, träna i bikinitrosor och linne, de gör ju hon och vi andra ( tränaren)
Jag tittar osäkert på henne och svarar ska jag av oss alla tio träna i trosor? Ni är är smala, jätte smala jämfört med mig...

Hon tittar rakt på mig och höjer ögonbrynet och svarar " och ändå är de din möhippa vi är på.kom nu." Och reser sig och går bort till sin plats.

Jag vet att de kan låta lamt och jag brukar inte ha komplex på så vis med min kropp. Jag brukar faktiskt inte bry mig, trots att jag inte är helt nöjd.

Men av alla komplimanger jag fått genom åren och även om de kanske inte var tänkt som en komplimang. Så var de den finaste meningen jag någonsin hört komma direkt till mig.

Och den meningen använder jag och påminner mig själv med när jag ser mig i spegeln och tänker blä och då hör jag carros röst säga den meningen.

Tänk, hon sa de kanske i reflex och vast. Men de blev så viktigt för mig.

Kommer ni ihåg att peppa varandra?

Av Sofie - 31 januari 2017 17:29


Hej på er!

Satt mig nyss i soffan, helt slut är jag.
Bella har mardröm skrikit hela natten, ni vet såna hjärtskärande skrik rakt ut med jämna mellanrum. Jag får nån sorts adrenalinkick var gång hon gör så och blir jätte stressad av de. N vaknar inte som tur är för han ska ju upp jätte tidigt.

Hon är lite snorig, hostig och tradig och väldigt gnällig och klängig. Hon får gärna kela och mysa men jag kan inte ha henne på höften hela tiden dessutom blir man ju jätte trött av en sån natt.

Hon var på dagis, då lyckades jag gör några ärenden. Ringa några samtal och så. Men sen var de dags att hämta hem henne ihen och dom märkte på henne att hon inte var på topp. Samtidigt kan jag inte hålla henne hemma för minsta lilla dessutom är hon pigg och feberfri, det är bara att hon gärna vill mysa och så ist för dagistempot. Men jag får se hur hon är under kvällen och morgonen, i värsta fall får vi väl vara hemma imorgon. Vi får se.

De är svårt de där. Sen åh andra sidan så tycker hon Att de är kul med dagis och säger jag att hon ska till dagis eller frågar om hon vill till dagis. Ja då vill hon de och går mot dörren och tar på skorna.

Men nu väntar pommes i ugnen, jag ska snart steka upp minutbiff och göra bea.

Vi får se vad kvällen bjuder på, förhoppningsvis inte så mkt.

Av Sofie - 29 januari 2017 14:36


Jag blir så trött. Jag är trött.

Efter en jätte mysig frukost och fira Ns kusin som blir 20 år så åkte vi hem och bella var jätte trött. N skulle kolla serier och för en gångs skull tänkte jag att nä,jag lägger mig och vilar, alla måsten får vila till sen.

Bäddar nerig i sängen och ligger och lallar, jag är jätte trött men jag somnar inte?!

N kolla klart på serien, somnar.
Här ligger jag 1.5 timme senare vetande att bella vaknar snart och jag har fortfarande inte fått nappa.

Varför? Varför är de så?!
Är de bara jag?:p

Bella var himla kalasfin iaf!
Med tandborsten i högsta hugg för de kliar skönt i tänderna/tandköttet;)

Av Sofie - 28 januari 2017 20:28


Bella har ju varit förkyld och jätte gnällig och känslig sista nja..sista veckan kanske?

Fröknarna på dagis hade tagit temp i tisdags för hon kändes febrig men hon hade bara 37.8 och jag brukar säga att under 38 är de inte feber sålänge hon inte är väldigt hängig. Iaf.

Jag höll på att bli koko i huvudet. Hon har gråtit för allt, om hon råkar dunka på rumpan så tjuter hon,tappar en krita tjuter hon, de är väldigt mycket tjut just nu.

Men idag när vi borsta tänderna inför nattning så fick jag syn på något vid framtänderna. Drar ner underläppen och en liten buse på var sida om framtänderna sticker fram, hon ler stort när jag hejar glatt och då ser jag ett där är en på var sida av hennes framtänderna där uppe också sticker fram och när jag tittar så ser jag att hon har en liten bissing som titta fram i vid kindtänderna :)

Så lite feber mellan 38-39 grader, snorig och väldigt känslig resulterar i fem fina bissing som kämpar sig fram!:)

Så nu ligger hon och sover efter en eftermiddag ich kväll hos min syster, där vi blev bjudna på pizza och mys.

Jag har krypit ner under filten i soffan och slappar, N grejar vid datorn. Imorgon firar vi Ns kusins 20 års dag med frukost hemma hos dom ska bli mysigt!:)

Men va fan ger man en 20 åring?:o


Ajja, trevlig kväll!:)

Av Sofie - 28 januari 2017 11:32



Hej på dig!

Har du man,pojkvän, sambo, eller flickvän?

Ja, jag är gift, har en dotter och bor i ett parhus just nu. Vi är en typisk Svenssonfamilj, borträknade våra intressen kanske.

Har du precis som jag ibland kommunikationsproblem med din partner?

Idag skrattar jag oftast åt de, men ibland kan de driva mig till vansinne.

Jag funkar så att jag tycker att vi är vuxna i huset, vi har samma ansvarar, samma förutsättningar, samma vilja om att ha ett fint hem och vi har en relativt jämn uppdelning fast ändå inte alls.

Anledningen till att jag säger de är för att jag jobbar inte heltid. De gör han.
Jag är lite mer pedantisk än honom.
Jag ser problemet och de röriga, de gör han mrd men han ser inte problemet i de.
Jag anser att om de är stökigt då plockar man undan de,de gör inte alltid han.

Men.

Jag och min N har problem med de här att fatta själv. En del saker kan jag inte förstå varför han blir så uppjagad över, oftast spel, dator eller annat teknikrelarerat.

Jag tycker att om jag säger att de behöver dammsugas, men jag måste köra och handla. Då antog jag långe att han skulle tänka att han kunde göra de.

Kl fem var dag äter vi middag, de är rutin för bellas skull och för att de inte sks bli för nära inpå nattning. Om jag inte börjar laga mat och inte har sagt åt honom att han ska göra mat idag då säger han inget från timmar senare och typ" ehm..Ska vad vi äta idag? " de är oskyldigt, han har spelat eller grejat med något och glömt tiden. Men då exploderar jag inom mig.

Om de är vila för bella så kan jag säga " ska du ha välling och vila, pappa kanske ksn göra de så går vi och bytar om gumman" tar henne i famnen och går upp i tron om att han gör dem får gå ner senare och frågar var den blir av var på jsg får svar att jsg får ju säga något. Här tänker jag att jsg ju indirekt gjorde de. Kanske fel av mig.

Tvätt, tvätt ska läggas i tvättkorgen i tvättstugan eller i tvättkorgen i badrummet på övervåningen. Den ligger alltid vid sängen på hans sida. När jag sen inte har tvättat hans kläder eller för em gångs skull dratt ihop hela högen och slängt den i tvätten då vart de fel. Hur vet jag vilket som är tvätt och inte tvätt lixom??

Jag umgås med bella dygnet runt, sedan 1.5 år. Jag hör på hennes gråt, skrik, ljud vad hon vill, jsg vet ungefär när på dygnet som hon vill ha mat och hur länge de gått mellan måltiderna och dricka osv.

Därför blir jag frustrerad när han inte fattar vad hon menar och hur kan jag veta?!.. Enkelt,precis som jag nämnde tidigare, han jobbar heltid, vilket betyder att måndag till fredag missar han 9-10 timmar av hennes 12-13 vakna timmar. De är logiskt när man tänker så.

Jag går upp minst en gång var natt för att hjälpa bella med nått av sina behov, N jobbar så han sover, och vaknar inte så lätt som mig.

Med detta menar inte jsg att jag är felfri ich inte gör misstag, tro mig, N hade säkert också haft saker som störde honom om mig och de är sade ska vara. Man ska ha olika åsikter, personligheter osv. Det är meningen. Det är även de som gör att vi vet att partnern älskar oss. Trots brister är de bara honom/henne man vill ha.

N är inte ovillig till att hjälpa till, ber jag om hjälp. Säger att han ska göra nått då gör han de och avlastar mig. Var dag efter frukost och middag plockar han undan, tömmer eller/och fyller diskmaskinen, har jag haft en jobbig dag tar han bella såfort han duschat efter jobb sen ksn jag gå och duscha, spaa lite och ta en kopp te. De jämnar ut sig i längden.

Men de är mycket gnäll på våra partner här och där just nu tycker jag:)

Vi kanske måste säga vad vi faktislt vill och inte anta att den andra ser samma sak som vi själva?:)

Av Sofie - 28 januari 2017 09:25


Go morgon!

Bella väckte oss precis med hennes härligt arga stämma som vanligt. Men ja, jag sover nog hårdare nu och N han kan man släppa en bomb bredvid och han vaknar ändå inte..
Så hon har säkert varit vaken en stund, dock brukar hon ligga och läsa i sina böcker som hon envisas med att ha i sin säng.

Iaf, vi la oss ganska tidigt, vid elva somna jag och N kolla nog klart på filmen. Vid två vakna jag av att bella grät och N hade precis rest sig. Jag hörde på skriket och gråten att hon hade feber, så jag gick och hämta tempen och Ipren samt välling.

Kolla tempen som låg exakt på 39.0 ingen hög temperatur men hon fick Ipren och låg på golvet i sitt täcke så gav henne välling där. Hon somna nästan så vi la upp henne i sin säng och la oss igen. Så vakna vi nu.

Hon är inte sjuk ändå tycks hon få små feberpåslag. Hon är snorig men de är inte grönt. Jag tror att de är tänder blandat med att hennes temperatur ökar när hon är trött. Men ja..

De ser ut att vara snorkallt, de är helt vitt på gräs och överallt. Nu myser vi i sängen en stund, sen blir de frukost och sådär. Jag måste köra in och handla lite sen blir de pizza och mys hos syrran ikväll:) en lugn dag:)

N slumrar och bella har krypa och satt sig nära de går och dratt hans arm om sig och lägger pussel på plattan och har barnprogram på tvn nu:)

Jag ska nog passa på att ta en morgondusch;)

Av Sofie - 27 januari 2017 08:48


Hej på er!

Öppna ögonen för nån minut sedan av att bella skrek och jag hörde direkt att hon bara leta efter nappen. Så låg kvar och mycket riktigt. Efter nån minut hör jag hur hon bökar runder och till slut utbrister heeej och att hon lägger sig ner och börja prata för sig själv uppenbart med napp i munnen.

(15 minuter senare)
Nu måste vi gå upp.. Bella ligger och har högläsning, men nu är de tid att gå upp, äta frukost, och börja dagen. Tanken är att jag ska orka sätta mig och beställa hem mat eller köra och storhandla de beror på vilket humör bella är på och om jag orkar.

Handla är ett nödvändigt ont. Iaf mat.

Men en kopp kaffe så ska jag nog komma igång, ses snart!!!

Av Sofie - 26 januari 2017 17:56


Torsdag kväll, bella äter middag framför barnkanalen, jag ligger i fåtöljen och N slappar i soffan. Jag har haft så jäklars ont i tjejmagen sen i natt eller sent i går kväll.

Min ibs fick nån flipp och jag hade så himla ont. Jag märker dock att de är ibsen eller annat. De är skönt. Här om natten låg N och vred sig hela natten i smärta. Hamna hos läkaren senare och de misstänkta att han hade fått tarmvred, stackaren. Men de hade löst sig, dock har har han ont inu, men blor de värre blir de raka vägen till akuten.


Iaf, jag vakna jätte nere och ledsen, ont och deppig. Lämnade bella, velade om jag skulle köra hem och skjuta fram besiktningen på lägenheten och där med inte bli av med lägenheten. De gjorde mig ännu mer ledsen.

Så jag rykte upp mig, köpte akryl fog och grejer och körde till lägenheten.
Foga igen de som behövdes, tog ut spik, plocka ut em väns däck som legat i garaget och ner i bilen. De var så smärtsamt!

När jag va klar satt jag mig i bilen och körde till Ullis, fick kaffe, käkade lite frukost och fick prata av mig. De va så skönt och jag är så glad för denna fina kvinna.

Sen körde jag till lägenheten för besiktning och trots städfirma så godkändes inte städningen, vilket jag misstänkte. Men jag hoppades, så körde missnöjd till dagis, hämta dottern och i ren ilska körde jag tillbaka till lägenheten, lät bella ha plattan som jag hade lyssnat på youtubeer och så via. Städa och fixa och gick till kontoret. Möte bovärden och vi skrev av lägenheten på plats. En stor sten släppte verkligen. Nu har vi inget som knyter oss till stan eller den lägenheten iaf. Så himla skönt!!

Sen körde vi hem och myste och slappa, jag kissa typ på mig när jag skulle tända em lampa, den smal så in i norden, så jag la mig på golvet och tänkte att nä. De får vara Ns problem när han kommer. Så jag och bella roa oss på golvet och nu slappar vi som sagt.

Jag är riktigt trött och sleten, jag hoppas att jag får sova i natt och jag tänker lägga mig i vettig tid.

Jag insåg dock att jag borde nog ha blivit målare eller nått sånt;)

Imorgon blir en bättre dag:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards