elftebudordet

Alla inlägg under maj 2014

Av Sofie - 21 maj 2014 19:30



Vilken fantastisk dag det har varit, ja är fortfarande ju!
Jag fick dessvärre en sjuk spänningshuvudvärk vid två och den verkar inte vara på väg någonstans hit on tills.
Jobbade 08.30-16.00 och la mig en stund när jag kom hem.

Kollade min stegräknare nu och jag har klarat mitt 10 000 steg mål på en dag!!!

Av Sofie - 21 maj 2014 07:58


När man nyvaken vänder sig mot fönstret och ser hur solen försöker ta sig in och det första man hör är fågelkvitter.

Det talar för en bra dag och ett snabbt nio timmars pass:)

Ha en bra dag!

Av Sofie - 20 maj 2014 18:45


Hej !

Jag antar att ingen har missat detta "uppror".


Jag vet att det är gamla nyheter, men jag måste erkänna att när man inte är inne på Facebook hela dagarna då missar man en hel del. Jag blev helt ställd när jag läste det. Va i hela fridens namn?


Till att börja med så tycker jag att det är helt sjukt att en anställd tror att dom har rätt till att bestämma vilken post som skall delas ut, det är som om jag skulle bestämma vilka av elerverna som ska få möjlighet till att göra provet eller inte. Aldrig i livet, vi pratar väl jämställdhet och yttrandefrihet samt åsiktsfrihet i Sverige ? 


Är det inte en av många lagar som vi använder oss av på alla olika utnyjttande vis i vårt lilla lagom och konflikträdda land ? 


[Sverigedemokraternas pressekreterare, Martin Kinnunen, är medveten om brevbärarnas protest men tror inte att den får något större genomslag.

– Vi vet att 99,99 procent av brevbärarna kommer att göra ett bra jobb med att dela ut alla försändelser. Vad gäller rasism är Sverigedemokraterna motståndare till alla former av rasism, säger han till Expressen.] Från Expressens artikel


Jag vet inte hur folk tänker, men senast igår så hade jag en konversation med en man som kom till Sverige på 80-talet och vi pratade just om konfliket mellan utländska och svenska. Faktiskt så var vi rörande överens om att det är rättsväsendet, och de som "har hög röst" och folk som är konflikträdda och okunniga inom religioner som är mest "mot rasism" .. och samma personer som är rädd för att fråga var ifrån någon kommer. Jag är hel svensk och jag får frågan ofta. Tydligen har jag liknande drag som någon som kommer från polen. Jag kan själv inte se det och bryr mig inte heller. Folk får gärna fråga mig var jag kommer ifrån och jag svarar stolt att jag är svensk, precis som jag antar och hoppas att alla andra gör oavsett vilket land de kommer ifrån. Nu är jag ingen expert på hela politikgrejen eller hela "utlänsk möter svensk"-grejen så jag är kanske inte rätt person till att yttra mig, men nu gör jag det ändå. 


Min tanke var efter att ha läst första meningarna i artiklen undra om han är en sån där som röstar blankt i ren protest, för "han är aldrig nöjd, men efter som att SD vill hålla Sverige svenskt så tycker han absolut inte om dom, för han är minsann ingen rasist.." ? 


Jag och mannen från igår talade om traditioner och var ganska öppna och jag sa att "jag tycker väl egentligen att hela moské och att inte få sjunga nationalsången på skolavslutningar och ta bort traditioner är ganska löjliga och faktiskt respektlösa. För jag tror inte.." och där avbröt han mig.. 


Han säger då " det är löjligt, du kan fråga vilken gammal utlänsk som helst eller vilken utlänsk som helt oavsett ålder. Hade du kommit till deras hemland så hade du antingen fått bära slöja och gilla läget eller bli dödad. Hade du börjat bråka om att bygga en kyrka där, då hade du stenats till döds. Inte en chans att du hade fått tycka eller tänka om deras/vårt land. Det som är synd är att det är inte vi utlänska som kräver detta, det är Sverige!"

Han blev uppriktigt irriterad, inte på mig utan av ämnet vi pratade om och jag ska vara ärlig och säga att jag tror honom. Jag har sagt exakt samma som han säger och det är inte för att jag inte tycker att alla ska ha samma möjligheter, det är för att man få helt enkelt ta seden dit man kommer. 


Så oavsett om man ska rösta på SD eller på Socialdemokraterna eller va det nu skulle vara så ska brevbäraren göra sitt jobb, och det är att dela ut posten, precis som hans chef sa så är det inte deras uppgift som brevbärare att sortera ut huruvida en post/reklam eller liknande är passande för någon av deras kunder. Hans jobb är att skicka ut det som han får på sin deligering. Inget annat och det hoppas jag att fler håller med mig om. 


Och när jag får post som jag inte vill ha då slänge rjag den helt enkelt. Helt utan någon tanke, brye elle rintresse för vidare reaktion. varför ska jag lägga tid på det, jag vill inte ha det.. så jag slänger det. 



Av Sofie - 20 maj 2014 16:08

ÅK TILL FUCKING AKUTEN DÅ!!!

Jag har varit utan Fb ett par dagar, av flera anledningar. Bland annat så är jag fruktansvärt trött på alla "gilla om du är emot barnmisshalndel, våldtäkt, kvinnomisshandel, brista hjärtan osv." Om det finns någon som tycker att något av tidigare nämnda saker då bör den personen söka hjälp. Vad fan ska ett "gilla" göra åt saken????

Men åckså för att folk hela tiden försöker samla snyftpoäng. Som när jag gick in för ett par dagar sedan och det första jag ser är " shit,jag har så svårt för att andas och jag måste kanske åka in till akuten"
Mår man så jävla dåligt då man börjar överväga akuten. Då är ta mig tusan inte " oh, nu måste jag skriva på Facebook !" det första som slår en.
Har man tid att hänga på Fb och skriva status och skriva "tack", " jag ringar/PM" och svara på alla köksbords läkare då mår man ta mig tusan inte så jäkla dåligt!

Alla skriver ju vad man vill givetvis. Men förfan, vet ni att det finns en verklighet??

Av Sofie - 19 maj 2014 12:52


Klockan ringde tio och då va det upp och äta frukost och en runda med lillkillen. Ganska direkt efter det så gjorde vi vid oss och stack iväg för att fixa lite ärende. Det tog knappt en timme och nu ska jag vila då min allergi just nu tar dö på all min energi vid minsta rörelse.

Jag ska baka lite havreflarn sen och vid fem ska jag vara på jobb för möte i cirka två timmar. Sen hem och plugga.

En lagom start på veckan!;)

Av Sofie - 17 maj 2014 23:42


Haft en sån där slappe dag när vi bara har gjort vad vi kände för. Vaknade inte från vid halv tolv, låg och bara myste och snackade skit. Bestämde oss efter mycket om och men att äta frukost och sen hitta på något. Jag blir helt knäpp av att bara gå hemma hela helgen.. eller en hel dag om jag inte har massor att sysselsätta mig med här inne. 


Så vi tog bilen till Järavallen och gick med Vovven där, Vi har äntligen fått hem nosgrimman så även jag kan få gå med honom. Det gick ju bra innan när han var så mycket mindre. Men nu när han har biffat till sig efter bättre mat så han kan hålla sin vikt så är jag för liten för att kunna ta honon ensam och det är väldigt tråkigt. För vi gick ofta morgonrunderna och ibland kvällsrundorna. Jag uppskattar verkligen tiden när jag får gå och bara tänka på inget och samtidigt öva honom. 

 

Så vi gick en runda och bara lät honom springa och tramsa sig och nosa och vi kunde slappna av och verkligen njuta av det fina vädret. Precis så som en liten hundfamilj ska ha det på sin lediga dag. När vi kände oss redo så körde vi ner till stranden i Landskrona, där man får släppa hundarna. Lillkillen fick bada av sig och busa ordentligt och sen körde vi och köpte gotte och nu myser vi bara. 

 

Och jag gick 7400 steg idag. Så jag äter gotte med gott samvete! ;)

Det var en bra dag idag !

Puss

Av Sofie - 17 maj 2014 01:49

Dröm sött!;)

Av Sofie - 15 maj 2014 19:13

Vad är det med H&Ms bikini reklam??!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards