elftebudordet

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Göra som man vill .. ?

Av Sofie - 2 februari 2014 21:18



jag satt och tänkte lite efter att ha läst ett inlägg som en av alla bloggarna som jag läser hade skrivit. Om trygghet och att våga göra vad man känner för, vad man vill och det som känns rätt. 


Det är så många gånger osm jag inte gjort något för att jag har blivit osäker när min familj(föräldrar) inte tyckt att det är en bra idé. Vist, jag har varit yngre då och jag påverkades och påverkas mycket av vad mina flräldrar tycker och tänker. Men jag blir bättre och bättre på att göra vad jag vill göra. Det är ju inte så att dom hålle r mig tillbaka, dom är bara rädda om mig. 


Men om man då hamnar i en situation där föräldrarna verkligen inte tycker att man gör rätt val. Ska man då ändå göra sitt eget val. Det kanske inte är det valet som är mest rätt, men om det ändå står klart i ditt hjärta, mage och huvud att detta måste du göra. Det är inte ett val som du egentligen vill behöva ta, du hade velat vänta eller låta bli helt. Men ett val måste göras eller liknande. behöver inte vara något stort ju. 


Jag går i nio av tio fall min egen väg. Men om jag vet att mina föräldrar tycker att jag gjorde fel. Då har jag alltid gått med ena delen av hjärtat lite värkande. Jag vill verkligen att mina föräldrar ska stöta allt det jag gör, dom stötar på sitt vis, dom finns alltid där om det går fel eller om jag behöver back up. Jag ska säga er att jag är jävligt bortskämt med kärlek och jag vet att dom inte tycker mindre om mig för mina val som de inte tyckt var det bästa valet. Men ibland måste jag faktiskt gå den vägen som passar en själv och ingen annan. Oftast behöver de bara lite tid på sig sen lixom växer de in i mitt val. Dom brukar tycka att jag gjorde rätt för mig till slut. Men dom vill ju bara mitt bästa, dom vill bara att jag ska må bra och ha det bra. 

Det får bara inte hålla en tillbaka. =)














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards