elftebudordet

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Det här med beslut..

Av Sofie - 17 april 2014 15:11

Ansökningar till högskolan är skickad.
Jag har gjort tre val och mitt första handsval är något som jag verkligen kan tänka mig att jobba som. Jag känner mig inspirerad och pigg i kroppen bara jag tänker på det.

Men om jag nu kommer in på båda eller alla tre då kommer jag få så mycket beslutsångest. Innerst inne så vet jag ju vad jag vill göra. Men någonstans så är jag ändå kluven.

Beslut är svåra, det tar på en. För mig så är denna utbildningen jätte viktig. Valet är avgörande. När jag börjar plugga så är valet permanent och där börjar jag lägga grunderna för min framtid,för vad jag ska göra i nära 35 år. För jag kommer vara cirka 30 år när jag är klar.

Jag har länge tänkt att jag vill jobba med detta, som är mitt första val. Men jag har aldrig vetat hur jag skulle gå till väga. När jag helt plötsligt sprang på det. Tack vare en tidigare arbetskollega.

Jag önskar så att jag hade vetat allt detta i nian. som jag vet nu och att någon förklarade så många basic saker. Som lärare ofta glömmer eller inte vet att en del ungdomar behöver. Tyvärr.

Men bättre sent än aldrig right?:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards