elftebudordet

Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

En mysig Lördag <3

Av Sofie - 17 maj 2014 23:42


Haft en sån där slappe dag när vi bara har gjort vad vi kände för. Vaknade inte från vid halv tolv, låg och bara myste och snackade skit. Bestämde oss efter mycket om och men att äta frukost och sen hitta på något. Jag blir helt knäpp av att bara gå hemma hela helgen.. eller en hel dag om jag inte har massor att sysselsätta mig med här inne. 


Så vi tog bilen till Järavallen och gick med Vovven där, Vi har äntligen fått hem nosgrimman så även jag kan få gå med honom. Det gick ju bra innan när han var så mycket mindre. Men nu när han har biffat till sig efter bättre mat så han kan hålla sin vikt så är jag för liten för att kunna ta honon ensam och det är väldigt tråkigt. För vi gick ofta morgonrunderna och ibland kvällsrundorna. Jag uppskattar verkligen tiden när jag får gå och bara tänka på inget och samtidigt öva honom. 

 

Så vi gick en runda och bara lät honom springa och tramsa sig och nosa och vi kunde slappna av och verkligen njuta av det fina vädret. Precis så som en liten hundfamilj ska ha det på sin lediga dag. När vi kände oss redo så körde vi ner till stranden i Landskrona, där man får släppa hundarna. Lillkillen fick bada av sig och busa ordentligt och sen körde vi och köpte gotte och nu myser vi bara. 

 

Och jag gick 7400 steg idag. Så jag äter gotte med gott samvete! ;)

Det var en bra dag idag !

Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards