elftebudordet

Alla inlägg den 10 september 2015

Av Sofie - 10 september 2015 10:48


Jag är så för annat trött på att folk förminskar varandras jobbiga stunder.
Jag har hört miljoner gånger " ja men du har kläder på kroppen och mat i magen iaf"

Ja, dom flesta här i Sverige har de. Dom flesta i Sverige har mat i magen, rena hela kläder på kroppen, tak över huvudet och hälsan med sig. Men det har inte med saken att göra, de är helt orelevant att jämföra våra liv med liv från krigsvärlden. Där det i flera år pågått ett hemskt krig.

Vi i Sverige och andra länder där de inte finns hemskheter på samma vis måste få lov och leva ett normalt liv. Man kan inte låta bli att leva, ha sina sorger, sin lycka och framgång, köpa saker till sig och dom man älskar. Vi kan inte sluta leva för att de kommer alltid finnas katastrofer i världen och de kommer nå oss fortare än folk verkar tro. Så oroa er inte, ni ska få ert krig med de vågar jag lova er. Men sluta minimera de som är jobbigt för folket här. Vi är människor, individer, med liv, bra och dåliga saker händer. Jorden slutar inte snurra för att de sker katastrofer som avlöser varandra och jag är säker på att vi inte hade fått samma gästvänlighet.

Vi kanske ska börja tänka efter om vi hade fått samma tillbaka..om vi kan räkna med hjälp den dagen vi står hjälplösa...

Sen kanske vi ska säga till så vi har resurser till alla som redan är här och framför allt säga till så de som har sina rötter här får leva de liv de förtjänar och varit delaktiga i att bygga upp landet... För de ser ju inte särskilt ljust ut för Sverige ..

I Tredjevärldskriget kommer Sverige vara mittpunkten.

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards