elftebudordet

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Sofie - 12 januari 2015 20:31



Hej på er !


Dagen har varit ganska lugn och det är tur. jag och mgen har inte varit överens, inte dålig i magen alltså. Utan bebben börjar nog väga lite för ligamenten. Det kommer som kramper som ilar i några minuter och det gör faktiskt riktigt ont eller ja, nä .. det är mer obehagligt. Men det är skönt att jag känner något. För jag har inte riktigt känt mig gravid än, jag tror inte att jag kommer inse det förän Ultraljudet. Det är klart att jag vet att jag är gravid, men jag känner ingen direkt skillnad, jag ser inte direkt gravid ut eller så heller. SÅ mitt huvud jobbar emot mig lite, Men UL snart, så då kommer det väl:)


Iaf, idag har vi handlat för veckans middagar och en bit in på nästa just för att det var billiga saker. Så då köper vi det och lägger i frysen. Det är nyklen till billiga matutgifter. 


Idag fick jag lära mig något nytt föresten !

Jag har alltid trott att det heter Hackebakspotatis, men för tusan. Det heter ju Hasselbakspotatis ! hahahaha !!!

 

Idag gjorde jag kycklingfile innlindad i bacon och penslad med honungsröra

(honung, cayennepeppar, paprikakrydda och salt blandat)  och hasselbakspotatis samt Bea. Gaaalet gott !

Fast nästa gång gör vi nog potatisen på sötpotatis ist. Har fått för mig att det är godare. Vet inte varför.

 

Då detta då inte är det ultimata för min lilla Ibs mage så är magen nu svullen, öm och fisig. SÅ nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på tv och hålla kväll. 

 

Ni får ha en bra kväll! =)

Av Sofie - 12 januari 2015 16:26

Hej på er!

Här regnar det tok mycket Vi har handlat middagar för veckan och nog minst halva av nästa vecka med för 420 kr. Vi nådde nästan målet. Fela med 20 kr! Haha!

Men då är det ju för några dagar av nästa med,så egentligen kan vi ju se det som att vi klarade det;)

Iaf, jag har obs och är som vi vet nu gravid. Vilket betyder att då jag är hungrig med 3-4 timmars mellanrum och har alltid varit det så äter jag frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmat. Små portioner såklart och magen mår så mycket bättre.

Mellis är oftast som mina frukostar, yoghurt, macka av något slag, gröt, omelett, frukt med något till. Ja ni fattar.

Egentligen är ju mellis oftast något litet och för mig är frukost och mellis ofta samma i grunden, har jag middagsrester från dagen innan kan det bli det. Men jag ställer mig inte och gör en måltid.

På grundskolan där jag varit från och till så är ofta mellis en macka med nått pålägg och en halv frukt eller flingor och fil/yoghurt eller liknande. Det är ju som frukost.

Hur ser ni på mellis?

Well, vi har fått några viktiga samtal gjorda och fått bra besked. Nu hoppas vi på ett sista härliga braiga besked senast fredag.

Jag ska vila nu,mina ligament( stavas?) Har börjat göra galet ont. Sen blir det middagslagning, lite lyxig enligt mig dessutom!!:D

Ses sen!:)

Av Sofie - 12 januari 2015 09:18


Morning!
Tack och lov så förblev telefonen tyst i morse. Missförstå mig inte, jag vill jobba. Men just idag hade det varit dumt. Jag insåg vid ett att klockan var just ett. Då hade jag plöjt igenom tre Greys anatomy avsnitt. Hade varit så himla trött.

Iaf, måndag. Ny vecka och vardagen har kommit ikapp oss. Skolor har börjat, jobben har börjat igen. Julledigheterna är slut, mer eller mindre alla iallafall och rutinerna ska fästa igen.

Jag vaknade av att dom väsnades i trappen och då kom jag på att det stod något om att ett badrum skulle renoveras på våningen under oss. Jag skulle vilja lägga nytt golv i vårt sovrum. Det har jag fått godkänt att göra för mer än ett år sen. Men inte blivit färdig och inte orkat fixa,med att dra ut alla möbler. Vi får inte plats med Alla saker från sovrummet i storarummer.. Men vi får se, kanske blir gjort i vår.

Nu är magen mega hungrig så jag ska gå och trolla ihop en god frukost....God frukost..varför säger man så?

Som om jag ibland väljer att göra äcklig frukost??

Ajja Later!<3

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards