elftebudordet

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Delar av föra året

Av Sofie - 3 januari 2016 14:06


Jag tänkte ta en resumé av föra året.
De va ett otroligt kämpigt, kärleksfullt år med många saker att lära sig.
Minst sagt ett år där de skedde en förändring på många vis.


Den 9 februari fick vi se vår tös första och sista gången innan förlossningen. De va en enorm upplevelse. De kommande månader var långa, minst sagt.

Den 9 mars var en av alla dagar som jag hoppa in som lärare och jag kommer ihåg att mitt tålamod var mycket kortare än vanligt.

Den 26 mars började det bli svårt att dölja magen, inte för att jag försökte. Men jag minns att jag tyckte att den var så ful, den stack rakt ut lixom. Men jag älskade att vara gravid.

I april kom vår hund hem igen, han skulle egentligen flytta, men de funkade inte.
Så nu har vi knäppgöken hemma och de har gått jätte bra, i april började magen ta en ny form och jag trivdes mycket bättre med magen så.

I maj kom jag fram till att magen gick att använda till bra saker.. till hon sparka den åt skogen.;)

Magen växte utav bara tusan efter detta. Och nu började det bli tungt. Men mysigt!
Här började jag inse att de var tufft att jobba och foglossningar blev värre och värre. Men jag älskade att veta att hon var där inne. hörde allt jag sa, kände min värme, hörde mitt hjärta och busade på sitt vis. de va rörelser som jag såg henne göra sen som jag kunde känna igen i magen lixom. Fräckt!!

Men resten av året får vi ta senare, puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards