elftebudordet

Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Hur är andras problem ett internationellt projekt?

Av Sofie - 7 februari 2017 21:22


Hej på er!

De har gått i ett runt mig idag och eftermiddagen igår.
Men efter cellprovet igår så hämta jag tösen och sen myste vi hemma till N kom. Imorse vakna vi och sen blev de direkt dagis, jobb och sen ut till päronen, sen hämta N och hem. Bella la sig vid åtta och N spelar som alla tisdagar och jag har myst, funderat och nu ska jag se #ungochbortskämd

Jag drar mig undan Facebook och Instagram mer och mer, jag tycker att jag får mest negativ känsla av de. Folk lägger ut saker som berör mig så hårt att jag gråter, blir arg och helt ärligt bekymrad. Demokrati finns inte längre, åsiktsfrihet utövas mer än någonsin och ändå är den mindre respekterad än nånsin känns de som.

Barn är inte barn längre och de är antingen hårt Curlade eller bortglömda, 80 och 90 talister blir hårt iakttagna både på jobbmarknaden och som föräldrar. Vi 80-&90ralister blir mer och mer klämda mellan hur vi uppfostrades som barn och hur vi måste uppfostra våra barn och framtiden är mycket mer osäker än den värld vi fick växa upp i.

Jag är helt säker på att jag kommer får uppleva tredje världskriget. De skrämmer inte mig för min skull utan för vårt barns skull. Jag känner för alla som upplever hemska saker, men ondast gör de för barnen. Vilket även har blivit värre sen jag fick Bella. Hon får veta vad som är rätt och fel, att hon helt enkelt får vänta eller låta bli. Hon kommer uppfostras som jag och N tycker är rätt och antagligen på ett gammalmodigt vis enligt många , vi har två års åldersskillnad, han är 90:a och jag 88:a. Men helt ärligt, barn från 2000 är..Hemska. givetvis inte alla, men åh. Nä, jag hade låst in Bella och kört henne till och från skolan i mååånader, år kanske för en del saker som sker i skolor och utanför skolor, och föräldrar som ställer sig på barnens sidor eller inte orkar ta fighten och låter de göra som de vill. Herre gud, skaffa inte fler snälla!
För era medmänniskors skulle. Snälla!

Sen läggs de ut på FB och Instagram om saker som iaf jag hade skämts över att berätta, tv program som tillexempel #ungochbortskömd alltså de är ju misslyckat föräldraskap. Alltså, så ombildade, så ointressanta, ingen verbal kunskap eller ordförråd överhuvudtaget och så jävla nonchalanta och värst av allt är att dom tror att de är nån jävla stjärnstatus att leva på föräldrarna!



Nä. Fy fan säger jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards