elftebudordet

Direktlänk till inlägg 20 februari 2017

det spelar ingen roll att du krossar mig.

Av Sofie - 20 februari 2017 21:15


Du kommer alltid vara de vackraste jag sett, de dyrbaraste som någon någonsin har givit mig.
De värdefullaste jag någonsin kommer ha i min famn.


Idag har Bella varit omöjlig, de sista två veckorna och i synnerhet den sista veckan har jag tänkt mer än en gång att de borde finnas ångerrätt.
Några gånger har jag bara givit upp och satt mig på golvet, låtit tårarna rinna av utmattning och frustration. Ett par gånger har jag fått dåligt samvete för att jag blev arg och minst 100 gånger har jag blivit arg på mig själv för att jag tar de personligt.

Var gång blir jag gråtfärdig, förkrossad över att min frustration och ilska går ut på pappan.

Ja, de har minst sagt varit och är en prövning just nu.

Hon skriker, gnäller, kastar, slåss, välter, skallar, vägrar, tjatar och väääägrar sova trots vi är utmattade båda två, alla tre.

Hon biter i saker som inte gör som hon vill. Harmar allt vi gör och försöker apa efter allt vi säger. Man får bita sig i tungan.

Hon hoppar nöjd upp i sin säng, kastar sig på kudden och drar täcket över sig, hon ska ha välling, men inte egentligen, hon vill hålla i den men spiller ut allt i sängen. Hon blir skit arg, skriker, kladdar ner allt och mig, gråter som om hon är förkrossad och sedan springer hon skrattandes iväg. Vi går tillbaka till sängen, nattar om, hon hinner tillbaka, klappar fint på min kind, mammam?
De kokar i mig och öppnar ögonen, hon har lagt sitt fina ansikte i sina händer på madrassen bredvid mig, tittar mig rakt i ögonen, go gnatt säger hon. Hur kan jag vara arg?

Hon skickar mackor på väggen, släpper pålägg på golvet och tar sig för munnen "ojdo" mm jättemycket oj...

Men hur ska jag kunna vara arg?

Hon är hemsk, jobbig, frustrerande, irriterande och prövande och hon är precis som sin far.
Allt jag någonsin önskade mig.

Nä, att vara förälder är ingen dans på rosor, de är de jobbet med minst lön, som för få förstår och som alla tror sig förstå. Att ha barn är ett privilegium och en börda, en dröm och en mardröm, men aldrig skulle jag välja bort de.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards