elftebudordet

Direktlänk till inlägg 10 juli 2017

Full natt, inredning och tapetsering?

Av Sofie - 10 juli 2017 09:04


Hej på er!

Inatt har jag(vi) fått sova hela natten, jag decka runt 22 och vaknade till vid 06.30, gick in ich gav napp och somna om igen. Bella kom in vid 8 och ville direkt ner och ha frukost. Passar mig utmärkt, jag vaknar i 9 av 10 fall hungrig så:)

Idag ska de fixas, ordnas och trixas. Jag hoppas att få tag på två/tre kallax hyllor till Bellas rum i veckan så de kan bli ett riktigt rum. Just nu är de lite förvaring och lite lekrummet. Nu när hon mer och mer uppskattar att vara på sitt rum och leka så känns de mer aktuellt att få ordning och inreda de ordentligt.

Hon har en fondvägg med en mer tonårstjej,svart/rosa/silvrig och hade hon varit i tonåren så hade den inte stört mig.men jag gillar inte alls tapeten,den går inte alls ihop med inredningen,passar inte till en liten tjej och ja..nä. Jag har gärna lite fräsiga tapeter och inredning till henne. Varken jag eller N är " gulliga" till sättet och Bellas personlighet är mycket mer tuff än rosa kaniner och tyl lixom. Men den tapeten hade fått vänta tio år eller nått.

Så nu ska jag se om jag antingen kan riva ner den och tapetsera om hela rummet, vilket jag nog inte får för N, och de är väl dumt eftersom att jag kan tänka mig att den kommer passa utmärkt när hon blir äldre. Dock har tanken slagit mig mer än en gång att byta rum med henne, så hon får vårt stora sovrum. Frågan är om vår säng får plats. Så den idén får jag nog släppa igen.

Har ni några tips så berätta gärna:)

Ah, vi får se,ni får vara med och se hur de blir oavsett:)

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards