elftebudordet

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2017

Sjukstuga, brandlarm, oopsies och lugnet.

Av Sofie - 19 augusti 2017 15:47



Go eftermiddag sötnosar! 


Efter att Loppan hade vilat så vaknade hon med ännu högre feber, 40.7 och en halv hjärtattack gick igenom mig. Lyckligtvis så prata jsg med mon nästkusin som alltid ställer upp och svarar på frågor och lugnade mig.  De blev Ipren och Alvedon och sen bara myste vi i en timme. 


När hon började pigga på sig och de värsta hade lagt sig så gick jag för att göra oopsies, då greja hon här, de va smutsigt i botten på ugnen och de hade jsg missat såja öppnar och ska torka ur. Rätt som de är så börjar de tjuta så öronen skrek. Stängde larmet men brandlarmet visste jag inte hur jag skulle stänga. Ropar till H som satt ich spela att han skulle gå ut med Loppan, väntar in samtal från Sector som bekräfta att allt var okej och att jag bara hade försökt städa ur ugnen lite haha!! 


Hon berätta hur jag skulle göra för att stänga brandlarmet och sen sa vi hej. Kort efter skrev N och fråga vad som hänt då han fått samtal från Sector och även notis på appen såklart. Så fick han ett gott skratt med, haha!!

De är action här på timmervägen ;-) 


Sen blev kakorna/ plättarna äntligen klara och Loppan tyckte om dom som dom var, jag la på lite hemmagjord räkröra och de va himla gott och mättande. 

 

Nu står dom i kylen och ska få vara kvällsmat till Loppan ikväll. 


Jag har även kommit på vad de är som fattas Loppan. Men de tar vi senare:) 

Nu ska jag fixa vidare,samt byta ännu en hemsk blöja uue!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards