elftebudordet

Direktlänk till inlägg 4 september 2017

Sjukstuga.

Av Sofie - 4 september 2017 08:31


Go morgon på er,


I lördags la jag mig gaska tidigt,kände inte mig kry, kunde inte ta på de riktigt, men de kändes som att npgot stod i kroppen. Igår vaknade jag, små tradig, rivig och de sved i halsen, svalget. Jaha tänkte jag, då har de kommit till mig, årets första förkyldning. Syrran, min mormor,mamma och familjens hund kom på besök, lite lunch, kände hur huvudet va i en bubbla hela tiden,nej nej nej, jag har verkligen inte tid att bli sjuk:/ 


Sedan kom morbror och hans fjälla också en kort stund, kände att ju närmre kvällen vi kom ju värre blev de. Dom stack vid 17, jag och Bella gick upp och handla, huvudvärken smög sig på, rivet i halsen gick sakta över till tjock och öm hals pch mandlarna svullna i takt. 


Niklas kom vid 18.30, de blev enkelt, varma mackor. Näsan kliade och nys-kli kom och gick, ögonen rann så Bella trodde att jag grät. Hon somna vid 20.30, vi gick och la oss vid 22. En Ipren innan och sen har jag knappt sovit i natt, jag har inte kommit till ro och de har ömmar i hela kroppen trots att jag inte har haft nån hög feber..

Vid 3 va jag uppe och kissa och nu vaknade jag av mig själv vid 8.30, 8,40 ropade Bella på mig, än verkar hon hålla sig bort räknat några nysningar och lite små hosta. N va snorig och risig när han la sig igår, så de blir väl en familje epidemi här.  


Jäkla skit.


Men, nu får vi ta oss ner, äta frukost och mysa till nån film. De känns rått och trist i huset så de är väl tradigt väder. 

Vi får se. 

Hoppas att ni får en bra dag och fin start på veckan:) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards