elftebudordet

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Sofie - 19 september 2013 19:08



Go kväll på er !


Hoppas att ni har en bra dag, jag hade tänkt jobba mina vanliga tider mellan 8 och 13.. men imorse ringdes jag in och skulle jobba på en annan skola efter mitt "ordinarie" och jobba till halv fem. Jag har känt mig febrig eller rättare sagt haft feber från och till sen förra helgen. Men som ni vet så har man inte längre råd att vara hemma. Så jag sa ju att jag fixa det. Både idag och imorgon..och eventuellt hela nästa vecka.Jag kommer alltså att köra direkt från ena till andra jobbet. Jag vet att jag inte är ensam om att göra sådant. Men just nu med feber, tjock i halsen, öm i båda sidorna vid mandlarna och snorig och dessutom "rivig" i näsan så känns det inte okej längre:P


Men mitt problem är att nu när jag tog andra passet så hade förkyldningen kommit ifatt mig så jag gick och snora och snöt mig och sånt sista timmen. Gillas inte!


När jag sluta hade jag ett sjukt sällskapsbehov så jag körde ut till föräldrarna, fixade hundens klor, päls osv och snacka lite. En timme senare hoppa jag in i bilen och tänkte att jag måste hem och försöka kurrera mig.. Var super duper trött dessutom.

Körde inom Netto och handla lite, glass och sånt där.. ;)


Nu har jag ätit, tagit alvedon och fryser samtidigt som det känns som att skinnet ska brinna upp. Inte okej. Men imorgon också sen kan jag slappa i två dar, har bara en liten kortis och hälsa på en fest på lördag dock blir det ingen dricka och nog bara säga hej och hälsa på folk, beror på hur förkyldningens utvecklas. På söndag fyller mamma år, så då blir det till och hämta mormor och farmor och ge sig ut där en sväng. 


Nästa vecka blir det förmodligen samma runda som idag och imorgon.. så nu hoppas jag verkligen att ni håller tummarna för att jag ska bli frisk snabbt !;)



Något som fastnade i mitt huvud idag och som jag tyckte va så himlens gulligt var när vi pratade om regnbågar så frågade en av barnen var regnbågar kom ifrån. Vi frågar vad som händer om man tar på en regnbåge.. det fanns många teorier och snacka om att barn fortfarande har en fruktansvärt vild fantasi, det gillas!


Men ett av barnens svar fastna i mitt hjärta. "Man blir ett regnbågsbarn". Det lät så mysigt, somrigt och fint i mina öron =) Goa lilla unge!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards