elftebudordet

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Egentid, krav påett krav

Av Sofie - 7 augusti 2014 19:21

Nu vet jag inte vad ni tycker, men jag som sambo, med hund, tre akvarie och en kanin där alla kräver sin tid tycker att ordet egentid är förvrängt.

Jag tycker att ordet i samband med en familj är så himla förstorat. Alla pratar om " åh, jag behöver min egentid", " jag behöver ja min lilla stund för mig själv" osv. Vist, jag förstår er! Jag fattar vad ni i grunden menar.

Jag har inga barn, så jag kan inte riktigt dra paralleller i det. Men jag vet att det mysigaste som finns är att ha barn runt mig. Kom nu ihåg att jag jobbar nu mera 5 dagar i veckan på ett dagis med barn från ett halv år till 3 år. Jag har vänner med barn runt mig osv och jag tycker så mycket om barnen och mina vänners barn ligger mig varmt om hjärtat.

När ett barn ska matas är det kul, minspel, reaktioner osv, när ett barn matas med välling så är det så lätt för mig att stänga av världen runt mig, om jag passar ett barn blir det ofta bus, hyss och pyssel och när vi är trötta blir det film och jag plockar undan och sen slappar. Ibland somnar vi ibland somnar barnet på min mage medan jag halv sitter slumrande. Alla barn uppskattar att ha närhet på deras villkor.

Egentid för mig är när jag en hel dag har varit på jobb och slänger mig i soffan, Diablo lägger huvudet på min mage och vill mysa.

Egentid för mig är promenaden med lurarna i öronen till och från jobbet och vid liknande tillfällen.

Egentid är när jag lagar mat i köket och kan göra det i lugn och ro.

Egentid är boken i soffan och teet i handen.

Egentid är den långa duschen som slutar i hårinpackbing, ansiktsmask räka benen och fixa naglarna och ett bad.

Egentid är stor handla på city gross i min egen lilla värld.

Egentid är pyssel i köket.

Egentid är så mycket mer än ett besök hos en massage, frisören, nagelteknologen osv..

använd fantasin!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards