elftebudordet

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Många tycker och tänker, men hur många läser ?

Av Sofie - 8 augusti 2014 23:55


Nu börjar mycket information om olika partiera att gamla in. Sverigedemokraternas blad om Åldrerdomen kom till Oss idag och jag måste säga att jag blev så himla glad. Kan vi få dessa förutsättningarna för de äldre, pensionen och ja.. allt runt hela åldrande-grejen då blir jag stolt och glad över Sverige. Det är jag, jag älskar Sverige. Men det går just nu lite trögt, på många vis. Tyvärr, för vi har alla förutsättningar till ett rikt, vackert, stark och framgångsrikt land. 


Jag har fått olika reaktioner på Facebook om dessa, för några dagar sedan ramlade det in "invandrarfakta", från SDU.Då blev det ett jäkla väsen. Jag väljer oftast att inte säga något om det eller skriva till någon om det. DÅ jag helt enkelt inte tycker att det är värt det, jag tycker personligen att SD har en poäng med mycket av det dom säger. Men jag blir alltid kallad för diverse saker och slutar alltid med en "rasist" kommentar. Mot mig alltså.


Jag tyckte att Invandrarfaktan va intressant. Jag tyckte jätte mycket om "ålderdoms"-bladet. Om det kan bli verklighet och det görs. Då tycker jag att vi ska sikta mot det. Det jag ibland saknar från alla dessa blad dock, oavsett vilket parti det kommer från är ofta att det inte riktigt står HUR det ska göra detta. 


Jag hade velat höra/läsa förslag eller exempel på hur de ska gå till väga för att genomföra det de påstår/säger att de vill nå. För min del vill jag veta det för att se om jag själv känner att det är dravel och lovord eller om det faktiskt finns en plan bakom de som sägs, om det känns realistiskt. Det blir lite som skönhetstävlingar annars, "säga det som folket vill höra, - fred på jorden- WAAAA, du är kvällens drottning". Jag tror på SD, jag gör verkligen det, jag håller inte med om allt dom står för, men och andra sidan så finns det väl ingen som stenhårt håller på allt ett parti, de har kärast om hjärtat, tycker och tänker.


Jag kan vist se på en del reklam från Socialdemokraterna och tänka jag, det hade ju varit jätte bra om det kunde förändras eller förbättras.. och ibland tänker jag att Miljöpartiet har ju faktiskt en poäng i det dom säger och står för, nu är jag inte så insatt i deras politik, men ja.. Ni förstår min tanke antar jag. 


Det sorgliga för mig är att när jag pratar med folk om detta så får dom det att framstå som om jag vill kasta ut alla som inte är svenska i rötterna. För det tror många att SD vill. Jag tycker inte mer eller mindre om en svensk jämfört med en som har utläska rötter(för det är så jag definierar en utläsk), jag anser inte att dom som är i Sverige och har medborgarskap ska slängas ut från Sverige utan anledning och enligt min uppfattning så är det inte det SD vill heller. 


Det är många som är emot utläska, som inte vill ha invandrare eller invandring i Sverige och dom vänder sig till SD´s politik, men de går i överkant, de är extrema och tänker inte på SD´s politik, utan proteströstar, förknippar sig med något som dom tror och tycker är nära deras tankegång. Men SD har väl mer än invandring att prata om, de värnar om våra äldre, de värnar om Sveriges utbildning och ungdomar. Alltså det är HEMSKT hur dåligt det är i skolan, hur låga krav det är och att lärarna har INGEN MAKT i klassrummet och det är väl fel ordval med makt egentligen. Men hur man än vänder och vrider på det måste lärare få lov att höja rösten och sätta ner foten. Hade vi satt en videokamera i ett klassrum, så hade nog mer än hälften av föräldrarna skämt ögonen ur sig . De tänker på Sveriges utveckling, framtid och välfärd.


Det som verligen får mig att tänka efter är att ingen tänker på att vi snart har gjort oss själva till minoriteter. Svenskar (med rötter i sverige mer än en generation bak)är snart minirotet i Sverige. Hur känns det att höra den meningen egentligen ? 


Jag kan ärligt säga att för mig känns det inte bra. 


Jag hoppas nu att ni förstår min poäng och massa glop ord kan ni strunta i, gillar ni inte det ni läser så bara stäng ner sidan. Jag är inte intresserad av det ni säger om ni inte kan säga det med en bakgrundstanke. Ni behöver inte hålla med mig, men argumentera vettigt isåfall!;)


Natti natti! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards