elftebudordet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

vecka 15<3

Av Sofie - 11 januari 2015 10:42

det i vecka 5 tror jag att det va så kändes det som att vi aldrig skulle nå vecka 13 då risken för missfall minskar med 65% tror jag det va och man kan börja berätta det för allmänheten. Nu berätta vi det i v 12 för det var jul och vi ville berätta det då för familjen och kort efter för vänner. Men vi tog den risken.

Nu är vi iaf i v 15, andra trimestern har tagit över. Jag börjar vänja mig vid tanken att detta antagligen kommer ske. Jag känner mig inte lika orolig och ängslig över situationen längre. Men det kommer en släng av oro då och då. Men det tror jag inte kommer försvinna. Jag är en grubblare, oroar mig in i det sista och försöker hitta lösningar innan problemen som eventuellt kan uppstå faktiskt uppstår. Är det någons om läser bloggen som har eller är gravid och upplever samma "problem" ? 
Hello

Ja, vecka 15 gick vi in i igår. Det är knasigt så fort tiden går!

När vi fick veta 
Jag har ätit och ätit känns det som i tre-fyra veckor tillbaka. Ändå vägde jag mig hos föräldrarna igår och då hade jag gått ner 0.8 sen inskrivningen på MVC och då vägde jag mig ändå precis efter en jätte måltid på kvällen. Jag tycker väl inte att man ska hänga upp sig på vikten, men heldre upp än ner. Dock var både jag och sambon väldigt små när vi föddes. Så det kanske är en liten miniplutt.

Jag antar att eftersom jag inte har något intresse för sötsaker alls, utom möjligen en glass då och då och eventuellt en liten skål med ostbågar, föredrar nyttiga saker till frukost och Sånt, så är det väl det som gör det. För magen växer och ser sådär lönfet ut just nu och jag mår bra och är ganska pigg på dagarna. Känner jag att jag måste vila en liten stund så gör jag det. Jag va en riktig gottegris innan. Men sen jag blev gravid så har det avtagit mer och mer och nu är det noll på intresseskalan..Bra iofs:)


Nu blir det lite lunch och sen ska jag börja tvätta klockan tolv, men ärligttalat så vet jag inte om jag orkar greja med det idag.. känner verkligen inte för det, men vet att jag kommer ha så himla mycket tvätt när jag väl tvättar annars. Så lika bra att få det gjort väl. =)


   

Vet inte varför bilden blir tående och jag lyckas inte vända den.

Men sötsur macka med philadelphiaost, grillierad kalkon och paprika.

yougurten är just nu mango/vanilj laktosfri favoriten just nu.

 

Men men, ni får ha det så bra så ses vi när vi ses igen!:)

 
 
Ingen bild

Sari

12 januari 2015 10:04

de är vanligt att man går ner i början av graviditet också, speciellt om man Mår illa & kräker mycket :)

Sofie

12 januari 2015 16:12

Ja,men jag kräket inte, spytt fyra-fem gånger i vecka 7-8. Inte mått illa så det påverkat mig på minst fyra veckor. Men det kommer nog fatt, Inget som jag oroar mig för. Läste också i boken som du skrev att man ibland går ner i början:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards