elftebudordet

Alla inlägg den 30 december 2017

Av Sofie - 30 december 2017 09:43


Go morgon på er!

De va ett tag sedan jag skrev här, de har inte hänt något spännande.

Julen var precis lagom och jätte mysig, som vanligt fira vi jul med Ns sida den 23 december, de är så himla mysigt för där är fler barn och de blir lite mer "barnensjul". Men sen är de ju faktiskt så att vara först med att få in barn i den yngsta generationen i en släkt/familj.

Den 24 firade vi hos mina päron med syster samt min Morbror och hans fjälla. Enkelt, mysigt, gott och bara vara, precis som jag vill ha de:)

Vid 19 kom tomten, mina föräldrars granne, Bella har inte riktigt blivit introducerad för tomten, vi tar de nästa år hade vi tänkt, så när mamma sa att dom hade ordnat tomte så blev jag ärligt talat lite nervös,Bella är väldigt hård i sina åsikter, tankar och känslor. De gäller att hon " godkänner" direkt. Jag kunde se framför mig "bella träffar tomten första gången" och en 20 minuters video med konstant skrik, gråt, och trugande. Inte värt de och inte mysigt. Men oj va lyckat de blev!!

När hon såg tomten i fönstret så börja hon ropa "hej tomten!", " här är jag tomten!" och när jag insåg vilken granne de var så visste jag att de va lungt, han är så lugn och mild, de blir roligt att Berätta när hon blir äldre att de var just han, som hon är glad för alltid annars med:)

Men hon tog entusiastiskt emot honom, och när hon frågade om nissarna hade varit och lämnat av klapparna så visade hon honom in till julklapparna och hjälpte tålmodigt honom att dela ut klapparna. När hon insåg att tomten hade glömt N så ville hon ge honom några av sina julklappar, men tomten hade ju bara busat med Bellas pappa så där fanns ju klappar till honom med.

Men att hon uppmärksamma de och dessutom bjöd bort sina varmde mitt hjärta.

Mellandagarna har bara varit mys och bus, i torsdags hade jag och N dejtnight och gick på bio och åt ute medan Bella busa hos mormor och Morfar, sedan boka hon in övernattning med dom på egen hand. Vår stora tjej kör långa meningar och gör sig förstådd och hörd utan problem. De går för fort!

Idag blir de lunch hos min farmor och sen ska julsaker ner och städas lite. Imorgon kommer de ner vänner från Boalt/Glimåkra och i skrivande stund börja de snöa.

Hoppas att ni får en bra helg och har haft en bra jul:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards