elftebudordet

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Historier om tabbar.

Av Sofie - 23 augusti 2013 08:15


God morgon på er!

Det är fredag morgon och solen är uppe och säger hej. Än så länge iaf...

Idag är det fura timmar på jobb, sedan till gymmet och sedan hem till Byn och mysa med familjen igen. Har varit så himla sällskapssjuk denna veckan så jag åkte hit i onsdags sen stanna jag här. Tur att det inte är så långt in till stan;)


Iaf, jag låg och tänkte på gårdagen. En liten olycka skedde och när vi lyckats reda ut det och fått lugna ner oss och pulsen inte längre va i 300 så pratade vi. Ni vet för att bearbete det som vi trodde var hemst,men som visade sig va ett missförstånd. Så ingen skada skedd lixom.


Iaf, jag kom till att tänka på att det hagla in "åh, du ska inte ta det personligt, du skulle veta en gång när jag....." och "jag har råkat.." och " Vet du vadjag har gjort..." till den det gällde.

Jag tänkte inte på det då, för då tänkte man att hon skulle få höra att hon inte är ensam om att tabba sig. Men det regna in massa olika historier om folks tabbar. 


Nu när jag tänkte på det i morse så funderade jag på varför man gör så. Det hjälper ju inte personen ett dugg. Andras historier gör ju inte att personen mår bättre, ok att åersonen får veta att den inte är ensam påjorden om att göra tabbar, men det vet vi väl redan alla. Vi är faktiskt bara människor.


SÅ jag funderade och undrar, varför gör vi så ?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards