elftebudordet

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Sofie - 5 september 2013 22:27


Jag har precis sett första avsnittet av The Carries diaries. Jag dör, jag hade kunnat titta hela natten, men nu måste jag sova. Jobb imorgon och jag måste va typ fokuserad, det är dessutom fredag!


Happy meeee! :D


Natti natti!

Av Sofie - 5 september 2013 17:14



Jag vet inte om ni känner till det men var person har ofta sitt eget lilla oros moment eller något som dom ibland tänker på och blir lite illa till mods och oroliga i kroppen. Jag vet att jag kan oroa mig ibland när jag har gått på av mig själv i en diskussion. Jag kan ibland prata och sen flera timmar senare nä rjag är ensam och går i min egen värld så kommer jag till att tänka och blir lite orolig. Jag blir ju inte helt panik och vet inte var jag ska ta vägen. 


Men ibland känns det som att jag lixom funderar över saker som jag inte ens borde bry mig om. Saker som dom jag har pratat med sen inte ens tänkt på. Ofta är det faktiskt så, att jag bekymrar mig över något elle rhar hängt upp mig på något som de sen inte ens har lagt på minnet. 


Det är ju skönt visserligen, men betyder det då att de inte lyssnar på mig över lag eller att jag oroar mig för saker som andra inte lägger en tanke på. Jag kan bli riktigt arg på mig ibland, fast jag är super duper mycket duktigare på att tänka efter ochinte gå "all in" i en diskussion lika ofta, faktiskt väldigt sällan. Men det gör också att oron sätter sig lite hårdare på mig sen. Så jag kan oftast inte slappna av från jag har tagit upp det med den eller dom jag prata med.. Det är faktiskt fram steg för förr hade jag bara byggt upp det mer och mer och sen hade jag typ exploderat och börjat predika såfort någon sa något och jag trodde att dom försökte lixom pika mig.. Pinsamt när de tittar på en och lixom "eh, vad pratar du om?!" då är det nästan värre..:P


men som sagt jag är grymt duktig på det, att tänka innan.. men ibland så brister det ju och då blir det som nu.. mitt huvud går på högspinn och jag vill ut och gå en lång jäkla runda för att få bli av med lite energi fast min kropp känns som bly.. hur kan kroppen och huvud vara så dåliga på att samarbeta?...


Men men, det är glömt imorgon... kanske.. ah, egentligen vem bryr sig ! ;)



Av Sofie - 5 september 2013 14:34



God eftermiddag !


Det är en härlig dag, jag är trött i huvudet, varm som fanken och lite snorig. Men jag klarar mig =)

Jag kom till jobb vid åtta, kände mig inte särskilt nervös, det va skönt. Barn känner av rädsla sen sågar dom en vid fotknölarna ! :O haha, nej nej, jag skoja!


Jag har haft en jätte trevlig förmiddag med 17 helt underbara 10 åringar!

Det är dagar som denna som påminner mig varför jag vill jobba med detta, varför det gör det värt varje spydig kommentar, varje "varför" och varje "Jag vill inte".. Det är för att sen blir dom så himlens stolta och glada när de gjort klart något och får en guld stjärna eller ett leende och" jätte fint, bra!" Dom blir så glada och stolta och man ser de växer. jag har fått skratta, lär amig massa saker som jag hade glömt, så rätt osm det va så bara hmm, ja hur fanken va det nu med det och dom skrattar och sen inser jag ju att "aha, ja just det!" 

Sista timmen målade vi och jag fick fem helt fantastiska bilder att fylla på kylskåpet med. Ni ska se hur det ser ut, jag får nog rensa lite. Fast åh andra sidan så tycker jag att det ser mysigt ut, tills det kommer egna barn som ritar till en..:)


Jag blir bara mer och mer säker på mitt val och min framtid. Jag bara vet att det blir bra detta! :)

Det kommer vara jobbigt, hårt och en del dagar kommer jag nog fundera på va fanken jag tänkte med .. men i det stora hela kommer det bli super bra !


Jag fick även reda på en riktigt härlig sak, om det nu blri så. Vi får se.. men det får ni veta me rom sen =)

Nu har jag ätit lite mellis, städat hela madrummet från topp till tå och ska nu slappa lit ei soffan. Blev riktigt soligt nu, så kanske tar en promenad sen eller städar jag klart resten av lägenheten. Har sagt att jag ska städa nu i typ fem dagar.. så det är hög tid. Inte för att det är smutsigt här.. men det där grovstädet behövs.. 


Ajja, vi får se, imorgon är det samma tider igen och ser faktiskt fram emot det.. även om jag inte gillar tidiga mornar.. fast jag har ju varit morgon människa innan, så det ska nog bara komma igång igen =) 


Ses sen, puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards