elftebudordet

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Orosmoment

Av Sofie - 5 september 2013 17:14



Jag vet inte om ni känner till det men var person har ofta sitt eget lilla oros moment eller något som dom ibland tänker på och blir lite illa till mods och oroliga i kroppen. Jag vet att jag kan oroa mig ibland när jag har gått på av mig själv i en diskussion. Jag kan ibland prata och sen flera timmar senare nä rjag är ensam och går i min egen värld så kommer jag till att tänka och blir lite orolig. Jag blir ju inte helt panik och vet inte var jag ska ta vägen. 


Men ibland känns det som att jag lixom funderar över saker som jag inte ens borde bry mig om. Saker som dom jag har pratat med sen inte ens tänkt på. Ofta är det faktiskt så, att jag bekymrar mig över något elle rhar hängt upp mig på något som de sen inte ens har lagt på minnet. 


Det är ju skönt visserligen, men betyder det då att de inte lyssnar på mig över lag eller att jag oroar mig för saker som andra inte lägger en tanke på. Jag kan bli riktigt arg på mig ibland, fast jag är super duper mycket duktigare på att tänka efter ochinte gå "all in" i en diskussion lika ofta, faktiskt väldigt sällan. Men det gör också att oron sätter sig lite hårdare på mig sen. Så jag kan oftast inte slappna av från jag har tagit upp det med den eller dom jag prata med.. Det är faktiskt fram steg för förr hade jag bara byggt upp det mer och mer och sen hade jag typ exploderat och börjat predika såfort någon sa något och jag trodde att dom försökte lixom pika mig.. Pinsamt när de tittar på en och lixom "eh, vad pratar du om?!" då är det nästan värre..:P


men som sagt jag är grymt duktig på det, att tänka innan.. men ibland så brister det ju och då blir det som nu.. mitt huvud går på högspinn och jag vill ut och gå en lång jäkla runda för att få bli av med lite energi fast min kropp känns som bly.. hur kan kroppen och huvud vara så dåliga på att samarbeta?...


Men men, det är glömt imorgon... kanske.. ah, egentligen vem bryr sig ! ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards