elftebudordet

Direktlänk till inlägg 21 juli 2016

mitt i kaoset

Av Sofie - 21 juli 2016 00:39


Nu för ett år sedan var jag helt väck på KK i Lund. Jag hade gått lite för hårt på lustgasen och om knappt en timme berättar dom att jag är fullt öppen och vi väntar bara på att lilla fröken ska behaga komma.

Jag har skrivit, pratat och berättat om denna natten så många gånger, jag blir aldrig trött på de och jag är fortfarande imponerad över vad min kropp klarade av,vad jag och N gick igenom och vad vi fick ut av de och att de har gjort oss ännu starkare.

Den kvällen vid 18.30 när N kom upp efter en snabb runda med hunden och jag säger " vi måste åka in,Cicci är påväg" och blicken av oro, förväntan och beslutsamhet som han gav. Tre förvärkar senare sitter vi i bilen och gör vår längsta, smärtsamaste och skumpigaste (kändes de som) bilresa någonsin.

De sista jag hör innan dörrarna på Kk stängs bakom mig är Cicci, som är Ns moster säga "sofie! Nu händer det. Nu blir du mamma!!" och jag mitt i en värk tittar hoppfullt, koncenterad och ler mot henne säger något och går vidare in och Ns hand fångar upp min. Aldrig har jag känt mig så stark, trygg orädd och längtansfullt.

Dygnet därpå skulle förändra mitt liv, min värld. Den världen jag hade när jag vankade in på Kk, den var förändrad när vi tre dygn senare gick ut och möte två stolta, försiktiga och förväntansfulla morföräldrar vid ingången och kom ut tre istället för två.

Sliten, trött, öm och ny på det här med barn vankade jag fram, inte mycket för världen. Men de lilla livet som hängde tryggt i sin bilstol på sin morfars arm, de lilla bultande hjärtat och små händer och klara blå ögon skulle jag göra allt för.

Den världen jag var i, var helt annorlunda, helt olik den som jag var van vid.

Och idag är det ett år sedan dom ropa ut i förlossningsrummet

SLUTA KYSTA SOFIE, DU KAN SLUTA HON ÄR UTE!

och tillslut hör jag Ns mjuka röst säga "sluta älskling,hon är ute." och i samma sekund som han pussar mig i pannan, känner jag en varm liten kropp på min mage och möts av de vackraste ögonen jag någonsin sett.

" 05.01 den 21 juli 2015, en frisk liten flicka är född, grattis"

En mening som jag aldrig kommer att glömma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Skapa flashcards