elftebudordet

Direktlänk till inlägg 26 december 2016

Hemsökta hus

Av Sofie - 26 december 2016 20:54



Jag är ju intresserad av de övernaturliga, inte som i tonårens då va jag nästan farligt intresserad, nu har jag fått respekt för de, jag kan mer och är mer medveten om allt runt om. Med det sagt så är jag absolut inte fullärd eller orädd. Nästan värt om faktiskt.

Iaf, jag hade velat prova att besöka något hemsökt slott eller liknande, inte tvunget övernatta, utan besöka för att dels veta historien och dels för upplevelsen. Men är kluven just för konsekvenserna som kan uppstå samt att de är i kanske 7-8 fall av 10 bara inbillning eller naturliga anledningar. Men om man är som jag då, mörkrädd, återigen inte som förr då jag har helt enkelt fått utmana mig och härdat mej för just mörker och även haft mitt rum i mina föräldrars källare i det en period i tidig 20-års ålder.

Och bott ensam i några år i en lägenhet där jag kunde höra fötter dras i storarummet, badrumslampan tändes i land rätt som de var och hör vill jag tillägga att knappen var påmutsidan v badrummet.. vilket betydde att om jag stod i badrummet och duscha och hade dörren tillstängd så blev de bäcksvart i badrummet och jag stod naken, skräckslagna och jätte mörkrädd och så vitt jag visste ensam i lägenheten.

De kunde låta som nån jäkla tebjudning i kök och storarummet och ibland kunde de jag nästan se en man stå i dörren från storarummet intill mitt sovrum och titta. Gick aldrig in, bara luta sig mot karmen och som jag upplevde de log när jag såg honom.

Men, visst har jag också mycket hjärnspöken och man skrämmer upp sig i sin ensamhet och lite mörkrädd la på de osv. Men ja, vad jag hört vet jag ju?

Men jag är lite sugen på någon spökvandring eller liknande, men samtidigt vet jag att de är nog dumt att jag gör de.

Vi får se, de hade varit kul bara för sakens skull, men samtidigt inte. Åh ni hör, jag är sjukt velig;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards